ویدیو/ جزییات از ریل خارج شدن قطار مشهد به یزد/ تا کنون 10 نفر کشته و 15 تن زخمی شده اند

چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 08:34

فرماندار ویژه طبس گفت: تاکنون فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس - یزد توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه گزارش شده است.

العالم ـ ایران

علی‌اکبر رحیمی روز چهارشنبه افزود: بامداد امروز چهار واگن این قطار از ریل خارج شد و تمامی یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و راه آهن اکنون در محل حضور دارند.

وی گفت: آماری که اورژانس به ما داده است ۱۲ مصدوم نیاز به اعزام داشتند ولی امکان افزایش این آمار با توجه به شدت حادثه وجود دارد.

فرماندار ویژه طبس افزود: نیروهای امدادی هنوز در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند.

وی با اشاره به اعزام ۱۲ آمبولانس به محل حادثه اضافه کرد: بالگرد نیز از یزد و قطار از طبس در حال اعزام است تا مجروحان به طبس منتقل کنند و سپس به یزد انتقال داده شوند.

در همین حال سخنگوی سازمان اورژانس کشور در تازه ترین اظهار نظر خود در این باره اعلام کرد که آمار جانباختگان حادثه خروج قطار از ریل تا کنون ۱۰ کشته و شمار مصدومان نیز ۱۵ نفر گزارش شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

پربیننده ترین خبرها