دفتر اتاق بازرگانی امارات، در تل‌آویو افتتاح خواهد شد

دفتر اتاق بازرگانی امارات، در تل‌آویو افتتاح خواهد شد
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 17:53

اتاق بازرگانی بین‌المللی امارات اعلام کرد که قصد دارد دفتر نمایندگی خود را در تل‌آویو افتتاح کند.

العالم _ امارات

اتاق بازرگانی بین‌المللی امارات قصد خود برای افتتاح دفتر نمایندگی در تل‌آویو، اعلام کرد تا از این طریق تجارت و سرمایه‌گذاری بین گروه‌های اقتصادی دبی با تجار رژیم صهیونیستی را تسهیل کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴» و به نقل از روزنامه «اسرائیل هیوم» این اتاق بازرگانی به شرکت‌های اسرائیلی برای افزایش میزان فعالیت‌هایشان در دولت امارات کمک می‌کند؛ هدف از این امر زمینه‌سازی برای گسترش فعالیت شرکت‌های تجاری رژیم صهیونیستی و رسیدن‌شان به بازارهای جهانی در جهان عرب، آفریقا و آسیا عنوان شده است.

این تصمیم در دیدار هفته گذشته بین «حمد بوعمیم» رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی دبی و «اورنا باربیبای» وزیر تجارت و اقتصاد تل‌آویو، با حضور «اوهید کوهن» مدیر تجارت خارجی وزارت اقتصاد و «امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات و سایر نمایندگان دو کشور اعلام شد.

اعلام تأسیس دفتر نمایندگی در تل‌آویو بعد از آن صورت می‌گیرد که اخیراً هیئت مدیره اتاق بازرگانی امارات استراتژی جدیدی را تصویب و اعلام کرد که هدف آن ارتقای جایگاه دبی به عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی و بازار ترجیحی برای شرکت‌های بین‌المللی است.

از زمان امضای توافقنامه ابراهیم (روند عادی‌سازی روابط عربی با تل‌آویو) در سال ۲۰۲۱ حجم تجارت بین امارات و رژیم صهیونیستی بسیار افزایش یافت و به ۸۸۵ میلیون دلار رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها