کریمی در گفتگو با العالم:

فعلا جشن پایان کرونا نمی گیریم/ باید از موفقیت خود در بحث کنترل کرونا پاسداری کنیم/ پزشکی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد/ تشریح آخرین اقدامات وزارت بهداشت در توریست درمانی

فعلا جشن پایان کرونا نمی گیریم/ باید از موفقیت خود در بحث کنترل کرونا پاسداری کنیم/ پزشکی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد/ تشریح آخرین اقدامات وزارت بهداشت در توریست درمانی
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 22:04

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود 200 بیمارستان مجوز توریست درمانی دارند که با همکاری وزارت گردشگری و وزارت خارجه در حال تسهیل امکانات رفاهی اینگونه بیماران هستیم.

العالم _ ایران / علمی

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی تفصیلی با شبکه العالم، درباره موقعیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه درمان اظهارداشت: از نظر سرانه تخت وضعیت کشور رو به پیشرفت است و به ازای هر نفر 1.9 تخت را داریم که در بعضی از استان ها بالای دو است که از نظر شاخص قابل قبول می باشد و البته روبه بهبود است. در سال حدود 700 تا 800 میلیون خدمت در زمینه پزشکی انجام می شود که به عنوان یک کشور پیشرو در منطقه می باشیم که از بسیاری از کشورها برای دریافت خدماتی پزشکی به ما مراجعه می کنند زیرا در ایران مراجعه و دسترسی به پزشک و خدمات درمانی آسان و مهیا است.

باید از موفقیت خود در بحث کنترل کرونا پاسداری کنیم

وی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: کرونا یک هجمه ای بود که به کل دنیا وارد شد اما پاسخی که کشورها به کرونا دادند متفاوت بود که در کشور ما خوشبختانه شرایط برای درمان مهیا می باشد که با حجم واکسیناسیون در زمان کوتاه و حمایت مردم کرونا در حال کنترل است باید از موفقیت خود پاسداری کنیم و فعلا جشن پایان کرونا را نمی گیریم.

فعلا جشن پایان کرونا نمی گیریم

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه نمی توانیم جشن پایان کرونا بگیریم گفت: در مورد کرونا شاید جهش جدیدی اتفاق بیفتد، ما نمی توانیم جشن پایان کرونا بگیریم زیرا رفتار ویروس ها قابل پیش بینی نیست از همین رو کرونا را نباید تمام شده فرض کرد.

کریمی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را جنایتی در حق ملت دانست و تاکید کرد: ما در تهیه دارو و واکسن در برهه ای از زمان به مشکل خوردیم که با درایت مردم و دانشمندان توانستیم کنترل کنیم. به رغم تحریم ها سربلند مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.

پزشکی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد

معاون درمان وزارت بهداشت به دلیل اینکه فارغ التحصیلان پزشکان ایرانی با تعداد زیادی از بیماران در ترکیب جمعیتی سرو کار داشته اند و ترکیب آموزش در کنار درمان و حضور در بیمارستان ها، پزشکی در ایران را در سطح بسیار بالایی دانست. به طوریکه کشورهای همسایه با پیشنهادات حقوقی بالا در صدد جذب پزشکان ما هستند که البته برای کشور ما خوب نیست. ما در تلاش هستیم که پزشکان خودمان را حفظ کنیم حتی توریست درمانی را با همکاری وزارت بهداشت و وزارت گردشگری پیگیری می کنیم. در حال حاضر حدود 200 بیمارستان مجوز توریست درمانی دارند که با همکاری وزارت گردشگری و وزارت خارجه در حال تسهیل امکانات رفاهی اینگونه بیماران هستیم. البته برای بعضی از خدمات نظیر چشم پزشکی و ارتوپدی و خدمات پیوندی مراجعه کنندگان زیادی داریم. طبق قانون پیوند ایرانی به خارجی انجام نمی دهیم. از کشورهای عراق، افغانستان، همسایگان شمالی و همسایگان حاشیه خلیج فارس مراجعه کننده داریم.


کریمی درباره ارائه خدمات درمانی به افغانی های مقیم ایران گفت: افاغنه ای که در ایران هستند بدلیل وضعیت کشورشان اغلب به صورت غیرقانونی در ایران حضور میلیونی دارند به لحاظ انسانی به آنها خدمات درمانی ارائه می دهیم که بار سنگین مالی بر سیستم بهداشتی درمانی ایران وارد کرده است. به طوریکه حجم خدمات در استان های همجوار با افغانستان مثل خراسان و سیستان و بلوچستان و حاشیه شهرهایی مثل تهران خیلی زیاد است که متاسفانه چون حضورشان قانونی نیست کمیساریا و سازمان ملل هم هیچ کمکی نمی کنند.

در پایان سعید کریمی معاون وزیر بهداشت درباره همکاری های بهداشتی با کشورهای همسایه به سفر وزیر بهداشت ایران به عراق و سوریه اشاره کردند که تفاهمنامه هایی امضا شد. البته توافقات صورت گرفته با طرف عراقی فراتر از مبحث اربعین است که تبادل دانشجو، آموزش در ایران، درمان در ایران و ارتقاء کل مسائل بهداشتی را در بر می گیرد.

پربیننده ترین خبرها