اختصاصی العالم| پشت پرده بازداشت رهبر "جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان"

اختصاصی العالم| پشت پرده بازداشت رهبر
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 22:58

یک کارشناس مسائل جمهوری اذربایجان تأکید کرد بازداشت فعالان اسلام‌گرا در این کشور از جمله "حاج طالع باقرزاده" ماهیت سیاسی دارد و نشان‌دهنده اسلام‌هراسی سیستماتیک در آذربایجان است.

العالم- جهان اسلام

"احمد کاظمی" در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: این سیاست همچنان در آذربایجان دنبال می‌شود و ارتباط مستقیمی با گرایش و رویکرد دولت کنونی دارد و از سوی دیگر، هر نوع رابطه با رژیم صهیونیستی طی دو دهه گذشته به تشدید فشار علیه مسلمانان منجر شده است.

کاظمی افزود: امروز فشار زیادی برای سلب آزادی‌هایی که مسلمانان از آن برخوردار بودند، صورت می‌گیرد و با وجود اینکه مسلمانان اکثریت جمعیت آذربایجان را تشکیل می‌دهند وجود دارد ولی آنها در این کشور به عنوان یک اقلیت محروم شناخته شده و دارای حداقل حقوق شهروندی هستند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: جمهوری آذربایجان نوعی اسلام‌هراسی را دنبال می‌کند، چرا که آذربایجان برخلاف شعارهایی که در جنگ منطقه قره باغ مطرح می‌کند، نتوانست همه این منطقه را تحت کنترل خود درآورده و آزاد کند. از سوی دیگر، بعد از آنکه دولت باکو سیاست‌های خود را به منافع رژیم اشغالگر گره زده، در آزادسازی کامل "قره‌باغ" شکست خورد؛ زیرا این طرف‌ها خواستند قره‌باغ به عنوان معضلی بزرگ در منطقه و برای فتنه‌افروزی تبدیل شود.

او خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان می‌خواهد اسلام‌گرایان را سرکوب کند و برای متشنج کردن فضای امنیتی و جلوگیری از برخی تحرکات مردمی در کشور تلاش می‌کند و آنچه در جمهوری آذربایجان می‌گذرد آنقدر ترسناک است که حتی کشورهای غربی که هرگونه گرایش اسلامی را رد می‌کنند، چنین رفتارهایی صورت نمی‌دهند.

منابع خبری فعالان اسلامگرای جمهوری آذربایجان، اعلام کردند: در اعتراض به اهانت بازجویان سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان به ساحت خداوند متعال، حجت الاسلام حاج طالع باقرزاده، رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان اعتصاب غذای نامحدودی را شروع کرده است.

باقرزاده فعال سیاسی و فرهنگی خواهان محاکمه و مجازات عاملان اهانت به مقدسات دینی در حین بازجویی از اسلام گرایان در بازداشتگاه سازمان جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان شده است.

این روحانی، حرکت خود را "اعتصاب تا سرحد شهادت" نامیده و اعلام کرده که در صورت مجازات نشدن عامل اهانت به ساحت ربوبیت، اعتصاب خود را متوقف نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها