محاکمه زن آمریکایی به جرم رهبری گردان زنان داعش در سوریه

محاکمه زن آمریکایی به جرم رهبری گردان زنان داعش در سوریه
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 14:45

یک زن آمریکایی به جرم رهبری گردان زنان داعش در سوریه گناهکار شناخته شد.

العالم - آمریکا

یک زن آمریکایی به نام «آلیسون فلاک اکرن» 42 ساله، در دادگاهی در ویرجینیا به جرم رهبری گردان زنان داعش در سوریه، گناهکار شناخته شد.

وی در این دادگاه به تامین ادوات و مواد مورد نیاز برای این گروه تروریستی اعتراف کرد و ممکن است به 20 سال حبس محکوم شود.

این زن آمریکایی همچنین در دادگاه اقرار کرد که رهبری یک واحد زنان و دختران داعش در شهر رقه سوریه را بر عهده داشته و نحوه استفاده از سلاح های اتوماتیک، کمربندهای انتحاری و نارنجک را به آنها آموزش داده است.

دستیار اول دادستانی آمریکا اعلام کرد این نخستین مورد در تاریخ آمریکاست که یک زن رهبری گردان زنان داعش در سوریه را بر عهده داشته و انتظار می رود بیش از 100 زن و دختر که تحت آموزش های آلیسون قرار گرفته‌اند، در جلسه استماع دادگاه صحبت کنند.

این زن آمریکایی از سال 2012 یا اوایل 2013 در سوریه بوده و بر طبق اظهارات شاهدی که در دادگاه حضور داشته، وی درباره تمایل خود برای انجام حملات تروریستی در خاک آمریکا شامل بمب گذاری یک خودرو در پارکینگ یک مرکز خرید، صحبت کرده است. شاهد دیگری نیز درباره تمایل وی برای بمب گذاری در محوطه یک دانشگاه اظهاراتی مطرح کرد.

بازپرسان آمریکا اظهار کردند که همسر دوم این زن در جریان یک حمله هوایی در سوریه در سال 2016 کشته شد و پس از کشته شدن او، این زن به ظاهر مسئولیت یک مرکز خدمات پزشکی و مراقبتی از کودکان را بر عهده گرفت اما به زنان و دختران جوان آموزش های نظامی می داده است.

اتهامات جنایی علیه این زن در سال 2019 ابلاغ شده بود اما تا زمانی که برای مواجه شدن با اتهامات خود در دادگاه ویرجینیا حاضر نشده بود، به استحضار عموم نرسید.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها