کشته شدن ۳ نفر بر اثر تیراندازی در مریلند

کشته شدن ۳ نفر بر اثر تیراندازی در مریلند
جمعه 20 خرداد 1401 - 08:20

پلیس آمریکا اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در داخل یک کارخانه تولیدی در مریلند، دستکم سه نفر کشته و یک نیروی پلیس مجروح شدند.

العالم - آمریکا

پلیس آمریکا گزارش داد: این تیراندازی در داخل کارخانه "کلمبیا ماشین شاپ" اتفاق افتاده است که در زمینه تولید کالاهای مهندسی فعالیت دارد.

مقامات گفتند که یک پلیس ایالتی مریلند پس از درگیری با تیرانداز جراحت جزئی دیده است، با این حال آنها اشاره ای به وضعیت فرد تیرانداز نکرده اند.

پلیس اعلام کرده است که مظنون دیگر تهدیدی برای جامعه نیست و پلیس بزرگراه تمام خطوط مسیر ۶۶ مریلند را بسته اند.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

با گذشت تنها دو هفته از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در تگزاس که به کشته شدن ۱۹ دانش آموز و دو نفر از کادر مدرسه منجر شد، وقوع بیش از ۶۵۰ مورد حادثه تیراندازی در ۴۳ ایالت، به کشته شدن ۷۳۰ نفر در آمریکا منجر شده است.

داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی‌ها در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است. نرخ روزانه تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان ان در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به تازگی نسبت به افزایش تهدید و احتمال افزایش خشونت و ناآرامی در این کشور طی چند ماه آینده هشدار داد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین گفت که اهداف بالقوه شامل تجمعات عمومی، مؤسسات مذهبی، مدارس، اقلیت های نژادی و مذهبی، تأسیسات و کارمندان دولتی، زیرساخت های حیاتی، رسانه ها و مخالفان ایدئولوژیک در آمریکا هستند.

این نهاد آمریکایی اضافه کرد که عوامل تهدید اخیرا به دلیل نارضایتی شخصی، واکنش به رویدادهای جاری و پایبندی به ایدئولوژی‌های افراطی خشونت‌آمیز از جمله افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز با انگیزه‌های نژادی یا قومیتی یا ضد دولتی، افزایش یافته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها