در همبستگی با ملت فلسطین؛

گروه موسیقی آمریکایی کنسرت خود در اراضی اشغالی را لغو کرد

گروه موسیقی آمریکایی کنسرت خود در اراضی اشغالی را لغو کرد
جمعه 20 خرداد 1401 - 13:50

گروه موسیقی آمریکایی (Big Thief) در همبستگی با ملت فلسطین، دو کنسرتی را که قرار بود در شهر تل‌آویو برگزار کند، لغو کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از وبگاه عربی ۲۱، یک گروه مشهور موسیقی در آمریکا ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، دو کنسرتی که در نظر داشت در شهر تل‌آویو برگزار کند را لغو کرد.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرامی خود اعلام کرد که برای حمایت از ملت فلسطین، هیچ کنسرتی در فلسطین اشغالی برگزار نخواهد کرد.

گروه مذکور مخالفت خود را با اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی و سرکوب هدفمند ملت فلسطین اعلام کرد.

گروه موسیقی Big Thief تاکید کرد: با وجود اینکه باور دارد موسیقی می‌تواند درمان و راه علاج باشد، اما اکنون به این نتیجه رسیده که برگزاری کنسرت در اراضی اشغالی به هیچ وجه کمکی به ملت فلسطین نخواهد کرد.

گفتنی است در ماههای اخیر بسیاری از گروههای فعال در کشورهای اروپایی و آمریکایی در همبستگی با ملت فلسطین، علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گیری کرده‌اند. همچنین در سالهای اخیر جنبش تحریم کالاهای صهیونیستی (BDS) رشد قابل توجهی در کشورهای اروپایی و آمریکا داشته است.

پیشتر نیز مجامع حقوق بشری بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گیری کرده و تاکید کرده اند که اقدامات این رژیم در چارچوب رژیم‌های آپارتایدی در دنیا قرار می‌گیرد.

اخیراً نیز «سولومون ساکو» معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به دیدارهایی که مسئولان این نهاد با مستشاران حقوقی دولت‌های غربی دارند، گفت: در این دیدارها، آنها اذعان می‌کنند که گزارش‌های عفو بین‌الملل که در آن اسرائیل رژیمی آپارتایدی معرفی شده را اشتباه نمی‌دانند. سازمان عفو بین‌الملل به این واقعیت رسیده است که اسرائیل مرتکب جنایات ضدانسانی و ممنوعه بین‌المللی شده و براین اساس در چارچوب رژیم‌های آپارتایدی دسته‌بندی می‌شود.

مهر

پربیننده ترین خبرها