پسکوف: در جهان امروز نمی‌توان هیچ کشوری را منزوی کرد

پسکوف: در جهان امروز نمی‌توان هیچ کشوری را منزوی کرد
جمعه 20 خرداد 1401 - 16:27

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تحریم‌های غرب برای منزوی کردن روسیه گفت، در جهان امروز نمی‌توان هیچ کشوری را منزوی کرد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که علیرغم طرحها و نقشه‌های کشورهای غیردوست و با وجود پیشرفت تکنولوژی، منزوی کردن روسیه غیرممکن است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف با اشاره به فشار کشورهای غربی برای انزوای روسیه در نظام بین‌المللی گفت: علیرغم این واقعیت که کشورهای غیردوست، یا بهتر بگوییم متخاصم با ما، تلاش می‌کنند ما را از نظر اقتصادی، سیاسی و در حوزه تجارت منزوی کنند، اما اینجا هیچکس از انزوا صحبت نمی‌کند.

سخنگوی کرملین در ادامه تاکید کرد، آنها نمی‌توانند ما را متوقف کنند چرا که در جهان امروز غیرممکن است که بتوانید کشوری را منزوی کنید، مخصوصا کشور بزرگی مثل روسیه.

وی در عین حال افزود، هیچ کشوری هم نمی‌خواهد خودش را منزوی کند.

از زمان شروع بحران اوکراین، آمریکا و اروپا به دنبال محدود کردن مراودات و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، ورزشی و... روسیه است و این کشور را هدف تحریمهای فزاینده قرار داده اند. با این حا بسیاری معتقدند که تحریمها تا کنون به جایی نرسیده است.

«گرهارد شرودر» صدراعظم پیشین آلمان اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه «نیویورک تایمز» گفته بود، منزوی کردن کشوری مثل روسیه در درازمدت نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

وی در این خصوص اظهار داشت: آن‌ها (روس‌ها) برای پرداخت بودجه خود به نفت و گاز نیاز دارند. و ما برای گرم کردن و حفظ اقتصاد به نفت و گاز نیاز داریم. شما نمی‌توانید کشوری مانند روسیه را در درازمدت منزوی کنید، نه از نظر سیاسی و نه اقتصادی. صنعت آلمان به مواد خامی که روسیه دارد نیاز دارد. این فقط نفت و گاز نیست، خاک کمیاب نیز هست. این‌ها مواد خامی هستند که به سادگی قابل جایگزینی نیستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها