نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در ارتش آمریکا

نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در ارتش آمریکا
جمعه 20 خرداد 1401 - 18:44

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد، نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در میان نظامیان ارتش آمریکا مستقر در اروپا گزارش شده است.

العالم-آمریکا

تارنمای خبری سی ان ان درادامه این خبر نوشت: نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در میان نظامیان آمریکایی واقع در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان گزارش شد.

سی ان ان افزود: یک سخنگوی فرماندهی آمریکا در اروپا به این شبکه خبری گفت که یک مورد از نظامیان درحال وظیفه در پایگاه نظامی آمریکا واقع در «اشتوتگارت» آلمان بعنوان نخستین فرد نظامی آمریکایی مبتلا به آبله میمون شناسایی شد.

خبرنگار بخش پنتاگون سی ان ان درحساب توئیتر خود دراین باره نوشت: نتیجه آزمایش این نظامی ارتش آمریکا مستقر در آلمان به آبله میمون مثبت بوده و هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برد و مراقبت های ویژه پزشکی نظامی در مورد وی اعمال شده است.

سی ان ان به جزئیات بیشتر و هویت این فرد نظامی در پایگاه آمریکا در اشتوتگارت آلمان اشاره ای نکرد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری این سازمان در شهر ژنو نسبت به شیوع بیشتر آبله میمون در کشورهای خارج از آفریقا هشدار دادند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ در نشست خبری این سازمان در شهر ژنو هشدار داد ممکن است مهار شیوع جهانی ویروس آبله میمون به سادگی امکان پذیر نباشد و خطر آبله میمون در کشورهای غیر بومی این ویروس جدی و واقعی است.

از آغاز ماه می تا کنون سازمان جهانی بهداشت بیش از هزار مورد ابتلا به آبله میمون را در ۲۹ کشور خارج از آفریقا ثبت کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها