مخالفان تونسی: سرنگونی کودتای قیس سعید نزدیک است

مخالفان تونسی: سرنگونی کودتای قیس سعید نزدیک است
شنبه 21 خرداد 1401 - 16:03

جبهه رهایی ملی تونس ابراز امیدواری کرد کودتای قیس سعید رئیس جمهور این کشور به زودی سقوط شود.

العالم _ تونس

شماری از رهبران بارز جبهه رهایی ملی تونس اعلام کردند سقوط کودتای قيس سعيد رئیس جمهور این کشور نزدیک است زیرا حکومت در انزوای شدید داخلی و خارجی به سر می برد.

این رهبران با محکومیت شدید تصمیم قیس سعید در عزل 57 قاضی در تونس تاکید کردند که اقدام قیس سعید ضد قضات این کشور با هدف سلطه بر دستگاه قضایی به منظور حذف رقبای سیاسی است.

در همین حال جوهر بن مبارک حقوقدان تونسی و عضو جنبش شهروندان ضد کودتا ابراز امیدواری کرد کودتای قیس سعید به زودی سقوط کند.

بن مبارک تاکید کرد رهبر کودتا در مشورت هایی که از دیگران گرفته به شدت شکست خورده همان گونه که در نظرخواهی ها و گفتگوها نیز شکست خورده است.

این حقوقدان تونسی گفت جبهه رهایی ملی و همه گروه هایی که با آن همکاری می کنند، همچنان در میدان حضور دارند تا مردم را بسیج و آنان را درباره خطرات ماجراجویی های قیس سعید و نتایج فاجعه بار این ماجراجویی ها برای کشور و مردم آگاه کنند.

ریاض الشعیبی عضو جبهه رهایی ملی تونس هم گفت تنها امید باقی مانده برای مردم تونس استقلال دستگاه قضایی است، در حالی که رئیس جمهور تلاش می کند این امید را هم از مردم بگیرد تا رقبای سیاسی خود را کنار بزند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها