عراق .. فاجعه اسپایکر، زخمی که التیام نخواهد یافت

عراق .. فاجعه اسپایکر، زخمی که التیام نخواهد یافت
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 15:03

در فضایی آکنده از درد و اندوه، شهروندان عراقی مراسم هشتمین سالگرد کشتار اسپایکر توسط گروه تروریستی داعش علیه نیروهای امنیتی این کشور در اوایل حمله این گروه تروریستی به عراق در دهم ژوئن 2014 را برگزار کردند.

العالم - داغ های مجازی

گروه تروریستی داعش در 12 ژوئن 2014 فاجعه ای را مرتکب شدند که به فاجعه دوران معروف شد. در این فاجعه حدود 2000 دانشجوی دانشکده نیروی هوایی عراق در پایگاه نظامی اسپایکر در شهر تکریت واقع در شمال بغداد قتل عام شدند. این فاجعه به عنوان نماد وحشی گری "داعش" در تاریخ ثبت شد.

گروه تروریستی داعش یک روز پس از اشغال موصل حدود 2200 دانشجوی دانشکده نیروی هوایی عراق را به اسارت گرفته و آنها را به یکی از کاخ های ریاست جمهوری در تکریت و برخی نقاط دیگر برده و اقدام به قتل عام انها کردند. و برخی از آنها را هم زنده به گور کردند. این گروه تروریستی کل این جنایت را فیلم برداری کردند.

به همین مناسبت کاربران شبکه های اجتماعی هشتگ های (اسپایکر، جنایت دوران و فاجعه تکریت ) را ترند کردند و همزمان از صدور فتوای مرجعیت دینی عراق درباره جهاد کفایی پس از این جنایت تجلیل کردند.

یکی از کاربران به اسم "كلمات و حروف" نوشت: در فاجعه اسپایکر صدها تن از فرزندان مرکز و جنوب عراق قربانی شدند. این فاجعه یادآور سالها عذابی است که مردم این ناحیه در سایه حکومت صدام جنایتکار و بعثیها متحمل شده اند. رد پای بقایای حزب بعث در این جنایت به وضوح پیداست اگر چه به نام "داعش" رقم خورد.

کاربر دیگری با عنوان"زينب علي" نوشت: اسپایکر یادآور درد و رنج مادران فرزندمرده است. زخمی همیشگی بر چهره خاطراتی است که مادران هر روز صبح آن را می خراشند و پدران آه می کشند.

کاربر دیگری با عنوان "@binhasan122" نوشت: اسپایکر، جنایت دوران و فاجعه تکریت تکرار نخواهد شد.. اما همه عواملی که با حرف و عمل در این جنایت دست داشته اند، قطعا محاکمه خواهند شد.. هنوز خون قربانیان بر در و دیوارتان نقش بسته است.

کاربر دیگری با عنوان "علي المهندس" هم نوشت: "آن روزها را با همه جزئیاتش به یاد می آورم.. من در بغداد زندگی می کردم و اعتراف می کنم که به شدت ترسیده بودم تا اینکه سید علی سیستانی فتوا دادند و مردان حشد الشعبی به این فتوا لبیک گفتند .. آنجا بود که نفس راحتی کشیدیم و دانستیم که مردانی قدرتمند آماده اند جان خود را فدای خاک مرکز و جنوب کنند".

پربیننده ترین خبرها