برافراشته شدن پرچم سوریه در حومه الرقه و الحسکه

يکشنبه 22 خرداد 1401 - 21:04

نیروهای سوریه دموکرات در حومه شهرهای الرقه و الحسکه پرچم های سوریه را برافراشت.

العالم _ سوریه

نیروهای سوریه دموکرات، قسد در پی امضای توافق با ارتش عربی سوریه، در حومه شهرهای الرقه و الحسکه پرچم های سوریه و روسیه را به جای پرچم های خود برافراشت.

این کار پس از آن صورت گرفت که ارتش سوریه به این گروه اعلام کرد که حکومت ترکیه ممکن است در 72 ساعت آینده به این مناطق تجاوز کند.

منابع خبری تاکید کردند که قسد در ساعات گذشته پرچم های سوریه و روسیه را بر بام 16 پایگاه و نقطه نظامی خود در حومه شمالی الرقه و الحسکه نزدیک خطوط تماس با گروه های مسلح وابسته به ارتش ترکیه برافراشته است.

بنابر اعلام منابع آگاه، عملیات برافراشتن پرچم ها با موافقت پیشین افسران ارتش سوریه مستقر در لشکر 93 در حومه شمالی رقه و در پی نشستی بین آنان با فرماندهان قسد به منظور موافقت با درخواست این گروه انجام شد.

این منابع تاکید کردند که قسد در پی پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی ترکیه به همراهی هواپیماهای جنگی این کشور در آسمان دو شهرک تل تمر و ابوراسین در شمال الحسکه و شهرک عین عیسی در شمال الرقه در 24 ساعت گذشته، پرچم های خود را پنهان کردند.

ناظرانِ اوضاع شمال و شمال شرق سوریه معتقدند اطلاعات حاکی از آن است که روسیه برای هیچ حمله نظامی به طرف دو شهر منبج و تل رفعت، به حکومت ترکیه چراغ سبز نشان نداده است.

در مقابل پایگاه آمریکایی «ميدل ايست مانيتور» به نقل از «باربارا لیف» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اعلام کرد که واشنگتن همه تلاش خود را به کار گرفته است تا ترکیه را متقاعد کند از عملیات نظامی احتمالی در شمال سوریه منصرف شود.

در همین حال ساکنان مناطقی که ترکیه قصد دارد به آنها حمله کند، عملیات نظامی احتمالی این کشور را به شدت محکوم کردند.

ساکنان منطقه تل رفعت در حومه شمالی حلب در سوریه در تجمعی اعتراضی، بار دیگر خواستار خروج نیروهای ترکیه و افراد مسلح عضو سازمان های تروریستی از کشورشان شدند.

تجمع کنندگان خواستار همیاری و همکاری همه ساکنان این مناطق برای مقابله با تلاش های تجاوزکارانه برای اشغال بخش های بیشتری از سرزمین خود و مقابله با تنش آفرینی دشمنان برای بر هم زدن امنیت این مناطق شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها