فالح الفیاض: عراق با یک جنگ نرم کثیف مواجه است/ الحشدالشعبی و کلیه نیروهای امنیتی یکدست هستند/ تلاش دشمنان برای سرنگونی حشدالشعبی

فالح الفیاض: عراق با یک جنگ نرم کثیف مواجه است/ الحشدالشعبی و کلیه نیروهای امنیتی یکدست هستند/ تلاش دشمنان برای سرنگونی حشدالشعبی
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 13:28

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در مراسم هشتمین سالگرد تاسیس این سازمان گفت که عراق با یک جنگ نرم کثیف مواجه است و الحشد الشعبی طرفدار هیچ حزب سیاسی خاصی نخواهد بود.

العالم _ عراق

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، امروز (دوشنبه، ۱۳ ژوئن)، در همایش سالانه هشتمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی و تاسیس الحشد الشعبی سخنرانی کرد.

وی در آغاز سخنانش گفت: الحشد به معنای گرد آوردن نیرو است. لذا الحشد الشعبی همچنان پرچم عراق را بالا می برد و عقب نشینی و عقب‌گرد نمی‌کند. الحشد الشعبی عراق در معرض انواع تخریب وجهه و دسیسه‌چینی قرار گرفت و سرانجام نیز با هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان آن مواجه شد..الحشد الشعبی ثابت کرد که ثابت قدم است و قدرت خود را از میراث شهدا و مرجعیت به دست می‌آورد. الحشدالشعبی طرفدار ملت است و ابزاری برای تسلط یا کنترل نیست. الحشد الشعبی و کلیه نیروهای امنیتی یکدست هستند و برای دفاع از کشور یکدیگر را کامل می‌کنند.

الفیاض افزود: «ما حامل سلاح حق هستیم و این سلاح‌ ابزاری برای محافظت از کشور ، آزادی انسان و عزت است. کسانی هستند که تلاش دارند به منظور بازگردادن توطئه‌ها علیه کشور، الحشد الشعبی را به یک پدیده موقت در عراق تبدیل کنند اما الحشد الشعبی به دلیل فتوای مرجعیت دینی دیگر یک امت است. الحشد الشعبی یک نظام سرکش علیه فساد ، بردگی و ذلت است و چیزی جز عراقی که حاکم بر خود باشد، نمی‌پذیرد».

رئیس سازمان الحشد الشعبی در ادامه گفت: «ما در تلاش هستیم تا وضعیت فعلی را به یک وضعیت منطقی تبدیل کنیم. ما کسی هستیم که از دولت در مقابل سقوط حمایت کردیم و مانع تشکیل دولت افسانه‌ای مورد نظر داعش شدیم. عراق با یک جنگ نرم کثیف با هدف گسترش ناامیدی در میان مردم مواجه است. آگاهی سلاح کشنده‌ای است که باید به آن مستمسک شویم».

وی تصریح کرد: الحشد الشعبی فرصت بزرگی را از دشمنان گرفت به همین دلیل کسانی هستند که به دنبال سرنگونی الحشد الشعبی هستند و آن را موقت توصیف می‌کنند و به دنبال بازگشت هرج و مرج به عراقند. الحشد الشعبی طرفدار هیچ طرف سیاسی نخواهد بود و در هیچ درگیری یک طرف سیاسی نخواهد بود.

فالح الفیاض افزود: الحشد الشعبی نیروی حق است و ابزاری برای ظلم نیست. این سازمان برای سازندگی عراق تلاش می‌کند و در عرصه‌هایی که به ثبات کشور کمک کند، حاضر است. الحشد الشعبی حافظ امنیت و ثبات است و یک طرف سیاسی نخواهد بود. روی سخنم با برادر سید مقتدی الصدر است. برای سخنان روز گذشته‌ ایشان درباره الحشد الشعبی، از وی تشکر می‌کنم. الحشد الشعبی در مرحله آتی ضامن امنیت خواهد بود و طرفدار هیچ طرف سیاسی نخواهد بود. نباید به دستان خارجی اجازه دهیم که به ثبات عراق و صلح داخلی آن آسیب وارد کنند..الحشد الشعبی می‌تواند بین اهل سنت و شیعه، یک شراکت خونی ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها