تداوم سیر نزولی کم‌سابقه رمزارزها/ بیت‌کوین و اتر رکورد زدند

تداوم سیر نزولی کم‌سابقه رمزارزها/ بیت‌کوین و اتر رکورد زدند
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 19:03

صبح امروز ارزش بیت‌کوین و اتر به پایینترین سطح در 18 ماه اخیر رسید.

العالم - اقتصادی
به گزارش العالم به نقل از رویترز، پس از آنکه شرکت بزرگ وام‌دهنده ارزهای دیجیتال Celsius Network برداشت از حساب‌ها را متوقف کرد و سرمایه‌گذاران را در شوک جدیدی فرو برد، ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه بار دیگر سقوط کردند و بیت کوین و اتر به پایین‌ترین سطح در ۱۸ ماه اخیر رسیدند.
صبح امروز بیت کوین 7.2 درصد سقوط کرد و به 20 هزار و 816 دلار رسید که به معنای رسیدن به پایین ترین حد خود از دسامبر 2020 است و کاهش 15 درصدی روز دوشنبه را تشدید می کند.
بزرگترین ارز دیجیتال جهان از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 50 درصد و از جمعه 28 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
اتر، دومین رمز ارز بزرگ جهان نیز با کاهش 10 درصدی به 1075 دلار رسید که کمترین میزان آن از ژانویه 2021 است. رمزارزهای کوچکتر نیز ضربات مشابهی را متحمل شده اند.
مدیر QCP Capital، صندوق مستقر در سنگاپور، در یادداشتی گفت که این نزول نتیجه تعلیق برداشت‌ها توسط سلسیوس و داده‌های تورمی بالا در روز جمعه در ایالات متحده بود که انتظارات افزایش شدیدتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی را تشدید کرده است.
مدیر QCP Capital گفت: «بازار در حال حاضر در مورد تأثیر و پیامدهای عجیب ورشکستگی سلسیوس، دچار وحشت شده است.»
سلسیوس در یک پست در وبلاگ خود با استناد به شرایط نا‌آرام بازار نوشت، برداشت‌ها و نقل و انتقالات بین حساب‌ها را مسدود کرده است. این اقدام با هدف تثبیت نقدینگی اتخاذ شده است. سلسیوس ادامه داد: «... اقداماتی را برای محافظت از دارایی ها انجام می دهیم.»
سلسیوس مستقر در نیوجرسی، که حدود 11.8 میلیارد دلار دارایی دارد، به مشتریانی که ارزهای دیجیتال را در پلتفرم آن سپرده گذاری می کنند، محصولات دارای بهره ارائه می دهد. سپس برای کسب بازده، ارزهای رمزنگاری شده را وام می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها