پاداش جدید سازمان ملل به رژیم اشغالگر!

پاداش جدید سازمان ملل به رژیم اشغالگر!
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 22:40

مجمع عمومی سازمان ملل در 77 امین دوره خود گلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی را به عنوان معاون رییس هیات عمومی سازمان ملل انتخاب کرد؛ اقدامی که رژیم صهیونیست آن را یک پیروزی عنوان کرد.

العالم ـ درگوشی

رژیم اشغالگر اسراییلی یک رژیم نژادپرستی است که به هیچ یک از قوانین و پیمان های بین المللی سازمان ملل پایبند نبوده است و از زمانی که عضویت این رژیم در سازمان ملل پذیرفته شد، هیچ یک از قطعنامه های صادره از شورای امنیت و سازمان ملل علیه این رژیم به اجرا درنیامد.

با وجود مخالفت ایران و سوریه، سه شنبه گذشته سازمان ملل با انتخاب سفیر رژیم صهیونیستی به عنوان معاون رییس مجمع عمومی سازمان ملل، به این رژیم اشغالگر بابت جنایتهای نژادپرستانه اش پاداش داده است. محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین این مساله را تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگران استعمار گر در خاک فسلطین دانست.

روزنامه اسراییلی "معاریو" نوشت: گلعاد اردان همزمان با آغاز به کار مجمع عمومی در سپتامبر آینده ، فعالیتهای خود را به مدت یک سال شروع خواهد کرد؛ همچنین ریاست نشست های مجمع عمومی را به عهده خواهد گرفت.

گلعاد اردان سازمان ملل را به تبعیض متهم می کند!!

گلعاد اردان مستقیما پس از انتخاب به عنوان معاون رییس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "من از اینکه نمایندگی اسراییل در سازمان ملل را به عهده دارم، افتخار می کنم و برای مبارزه با تبعیض در سازمان ملل علیه اسراییل تلاش خواهم کرد. این یک پیروزی مهم است که تریبونی دیگر برای بیان واقعیتها درباره اسراییل به ما می بخشد به رغم تلاشهای مداوم فلسطینیها و کشورهای دشمن در سازمان ملل علیه ماست".

انتخاب این شخص به عنوان نماینده رسمی رژیم اشغالگر نامشروع اسراییلی که سازمان ملل پیش از این نژادپرستی اش را محکوم کرده بود، در واقع اهانتی به ارزشهای آزادی و عدالت و تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است. همچنین این مساله در واقع احساسات ملت مظلوم فلسطین که حقوقش پایمال شده است را بر می انگیزاند. و اهانتی برای سازمان بین الملل است که می بایست اشغالگری فلسطین را به پایان برساند و سران نژادپرست را به سبب جنایتهایشان در حق ملت فلسطین و دیگر ملتهای منطقه محاکمه کند.

انتخاب گلعاد اردان یک سیلی به ارزشهای سازمان ملل وارد کرد و اهانتی به سازمان ملل است که حمایت از رژیم صهیونیستی را علنی کرده است. و به این رژیم اشغالگر نفوذ و تاثیر و قدرت بخشید.

اشتیه پنجشنبه گذشته در آغاز نشست هفتگی دولتش در رام الله گفت: "از انتخاب گلعاد اردان سفیر اسراییل در سازمان ملل به عنوان معاون رییس مجمع عمومی سازمان ملل تعجب می کنیم و این مساله را محکوم می کنیم. ما این امر را تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به رژیم اشغالگر در خاک فلسطین می دانیم و جایز نیست که به رژیم اشغالگر به خاطر نقض قوانین بین المللی و قوانین انسانی پاداش داده شود".

هیات بین المللی دفاع از حقوق ملت فلسطین، انتخاب اردان را اقدامی برای مصونیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی دانست تا بتواند از بازخواست و محاکمه و مجازات بین المللی بگریزد.

پاداش سازمان ملل به رژیم صهیونیستی یک ماه پس از جنایت ترور شیرین ابوعاقله به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر و نیز پس از جنایت ترور غفران روزنامه نگار فلسطینی است. این امر مستلزم آن است تا کشورهای عضو سازمان ملل در ساختار این نهاد بین المللی تجدید نظر و بازنگری کنند زیرا این سازمان دیگر نزد ملتهای جهان و ملت فلسطین اعتباری ندارد. ملت فلسطین 74 سال است که زیر یوغ اشغالگران اسراییلی است و هیچ گاه عدالت در حق ملت مظلوم فلسطین محقق نشده است.

از زمان وقوع بحران میان روسیه و اوکراین شاهد صدور برخی قطعنامه ها و تحریم ها و محاصره اقتصادی گسترده علیه روسیه بودیم و نیز شاهد معیارهای دوگانه ای بودیم. رژیم صهیونیستی پیش از این قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه را تایید کرده بود و به نفع آن رای داده بود. "تام نایدز" سفیر امریکا در رژیم اشغالگر در ماه مارس گذشته گفت که تل آویو نه تنها به نفع تصمیم سازمان ملل علیه روسیه رای داد بلکه کشورهای دیگر را برای محکومیت روسیه بسیج می کرد.

امروز سه شنبه و پس از گذشت یک هفته از تعیین گلعاد اردان به عنوان معاون رییس هیات عمومی سازمان ملل، حزب قومی اجتماعی سوریه در لبنان این اقدام را سقوطی دیگر برای سازمان ملل دانست؛ چرا که مستقیما و علنا از یک رژیم نامشروع نژادپرست و توسعه طلب پشتیبانی کرده است.

بیانیه حزب قومی اجتماعی سوریه در لبنان از تمام دولتها در جهان عرب و اسلام و کشورهای دوست خواست تا به این مساله اعتراض کنند و نهادهای تصمیم گیرنده را تحت فشار قرار دهند تا این رژیم را به سبب جنایتهایش مجازات کنند.

پربیننده ترین خبرها