کشته های القاعده و رسوایی مدافعین حکومت به اصطلاح قانونی یمن

کشته های القاعده و رسوایی مدافعین حکومت به اصطلاح قانونی یمن
چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 20:19

چند روز پیش، سازمان القاعده "ولایت مارب" مرگ برخی از رهبران خود مانند "ابوحیدره العدانی" که در درگیری با نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن همراه و در کنار متجاوزین سعودی و اماراتی در استان البیضاء کشته شدند، را تسلیت گفت.

العالم – کشکول

این سازمان تروریستی تکفیری پیش از این نیز مرگ امرایش که در مأرب به هلاکت رسیدند، را تسلیت گفته بود که آخرین آن 11 اکتبر 2021 درباره کشته شدن یاسر العکب العمری امیر این سازمان تروریستی و از سرکردگان تیپ 156 وابسته به ائتلاف متجاوز با آتش نیروهای صنعا در منطقه العبدیه بود.

این خبر تاییدی به ادعای جنبش انصارالله یمن است که می گفت آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات از گروه های تکفیری در جنگ علیه مردم یمن استفاده می کنند، همانطور که در سوریه، عراق و لیبی و دیگر مناطق جهان از آنها استفاده کردند تا بافت اجتماعی این کشورها را نابود کرده و باعث تجزیه آنها شوند.

البته ائتلاف متجاوز ارتجاع عربی، آمریکایی اسرائیلی به یمن سعی در سرپوش گذاشتن بر این واقعیت داشت اما نتوانست مانع از افشای رسوایی حکومت مستعفی فراری منصور هادی و مدافعان آن مانند القاعده، داعش و بقیه تکفیری ها و مزدوران شود.

حدود سه ماه پس از آغاز تجاوز ائتلاف به یمن، گروه موسوم به "القاعده در شبه جزیره عربستان" اعلام کرد که در 11 جبهه جنگی در یمن در کنار نیروهای هادی حضور دارد، گرچه ائتلاف متجاوز تلاش کرد این مشارکت را پنهان نگه دارد اما این سازمان با تبلیغ در سایت ها و نصب بنر در جبهه های جنگ در استانهای مختلف یمن حضور خود را افشا کرد.

پس از گذشت یک سال از این تجاوز، شبکه بی ‌بی ‌سی انگلستان با پخش فیلمی مستند از داخل اردوگاه‌های نیروهای هادی در استان تعز، حضور این سازمان تکفیری در صفوف این نیروها را ثابت کرد.

اندکی پس از آن، سازمان موسوم به «انصار الشریعه» وابسته به القاعده ویدئویی با عنوان «نبردهای پراکنده در ایالت تعز» منتشر کرد که شامل صحنه های مشارکت تکفیری ها در نبرد علیه ارتش و کمیته های مردمی در چند جبهه در این استان بود.

این مشارکت به جبهه استان تعز محدود نشد و القاعده ویدئویی از یکی از رهبران خود به نام ابوعبدالله الضالعی منتشر کرد که نشان داد عناصر این سازمان در کنار نیروهای دولت هادی در جنگ شرکت می کنند. این فیلم نشان داد که ابو فواز مسئول سازمان در آنجا مورد استقبال و حمایت فراوان مسئولین حکومت فراری هادی واقع شد و از اردوگاهشان بازدید کرد.

آینده یمن که عربستان و امارات با تشویق آمریکا و اسرائیل می خواستند برای مردم یمن ترسیم کنند، آینده ای بود که توسط گروهک های تکفیری کنترل می شد اما مردم یمن با آن تمدن باستانی شان هرگز آن را نپذیرفتند و به همین دلیل این توطئه با شکست مواجه و توطئه گران رسوا شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها