رویترز: نفتکش ساخته شده توسط ایران برای ونزوئلا در آستانه حمل نخستین محموله سوخت قرار دارد

رویترز: نفتکش ساخته شده توسط ایران برای ونزوئلا در آستانه حمل نخستین محموله سوخت قرار دارد
چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 20:25

پس از تکمیل آزمایش‌های قابلیت دریایی یوراکو، بازوی دریایی شرکت نفت دولتی ونزوئلا قصد دارد خدمه‌ای را به بوشهر بفرستد.

العالم _ ایران / سیاسی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سه منبع آگاه به رویترز گفتند نفتکشی که توسط یک کارخانه کشتی سازی ایرانی برای ونزوئلا ساخته شده است، ماه آینده از ایران با محموله ای از سوخت برای ونزوئلا حرکت کند.

ساخت این کشتی تازه‌ترین نشانه همکاری رو به رشد انرژی بین دو کشور تحت تحریم های ایالات متحده است. ایران و ونزوئلا به طور فزاینده ای نفت خام را با رقیق کننده ها و سوخت مورد نیاز این کشور آمریکای جنوبی - به دلیل وضعیت نامناسب شبکه پالایشی ونزوئلا - مبادله می کنند.

این قراردادها برای نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، که توسط دولت ایالات متحده به عنوان رهبر این کشور به رسمیت شناخته نمی شود، با کمک به او برای احیای اقتصاد ونزوئلا پس از سال ها رکود و تورم، فرصت‌های جدیدی ایجاد کرده است.

نفتکش افرامکس یوراکو دومین کشتی ساخته شده توسط کارخانه کشتی سازی صدرا ایران برای ونزوئلا است و دو فروند دیگر نیز در حال آماده سازی هستند. مادورو که چند روز پیش در قالب بخشی از یک سفر در خاورمیانه و آسیا از تهران بازدید کرد، در مراسم راه اندازی یوراکو حضور داشت.

به گفته یکی از منابع، پس از تکمیل آزمایش‌های قابلیت دریایی یوراکو - با ارزش 60 میلیون یورو، بازوی دریایی شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA قصد دارد خدمه‌ای را به بوشهر بفرستد تا فرماندهی کشتی را بر عهده بگیرد.

یک منبع دیگر گفت که مدیران PDVSA همچنین در حال آماده سازی قرارداد اجاره برای محموله ای از اجزای سوخت ایران هستند که تا حدود 35 روز دیگر ارسال می شود.

PDVSA و صدرا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

داده‌های نظارتی Refinitiv Eikon نشان می‌دهد نفتکشی که به‌طور موقت پرچم ایران را برافراشته است، در این هفته در نزدیکی بوشهر در خلیج فارس مشاهده شده است.

صدرا در سال 2014 نفتکش دیگری برای ونزوئلا ساخته بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها