تأکید ایران بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه سوریه

تأکید ایران بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه سوریه
پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 18:34

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و همچنین بر تزلزل ناپذیر بودن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تأکید کرد.

العالم - سوریه

در دومین روز هجدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه در نورسلطان، هیأت سازمان ملل متحد با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور امور خارجه در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه ملاقات و آخرین تحولات مربوط به حل و فصل سیاسی، کمیته قانون اساسی و ابعاد بشردوستانه بحران سوریه را مورد بررسی و رایزنی قرار دادند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به آخرین تحولات بین‌المللی، خواستار توجه بیشتر جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و نهادهای تخصصی آن بر ابعاد بشردوستانه بحران سوریه و افزایش کمک‌ها به مردم سوریه بدون هیچگونه پیش شرط سیاسی و تبعیض شد.

وی از رفتار تبعیض آمیز آمریکا در خصوص تحریم‌ها انتقاد و خواستار رفع فوری تمامی تحریم‌ها در تمام‌ سوریه شد.

خاجی از فرمان عفو‌ عمومی رئیس جمهور سوریه استقبال و آن را گامی مثبت در راستای اعتمادسازی و نشان‌دهنده رویکرد مثبت دولت سوریه در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات ارزیابی کرد.

در این ملاقات دو طرف هشتمین دور نشست قانون اساسی سوریه را به طور مفصل مورد بررسی قرار داده و‌ از برگزاری نهمین نشست آن که قرار است در ۲۵ جولای برگزار شود، استقبال کردند.

هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی همچنین در هجدهمین نشست روند آستانه با هیات ترکیه ملاقات و آخرین تحولات سیاسی و‌ میدانی سوریه را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این ملاقات بر تزلزل ناپذیر بودن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کرد.

علی اصغر خاجی در این ملاقات با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه شرق فرات، پایان غارت منابع طبیعی سوریه و همچنین رفتار تبعیض آمیز آمریکا در رفع تحریم‌ها علیه سوریه را مورد اشاره و بر لزوم رفع تمامی تحریم‌ها علیه سوریه بدون پیش شرط سیاسی و هرگونه تبعیض تاکید کرد.

خاجی همچنین ضمن محکوم کردن تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی، نگرانی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به استمرار این حملات در سوریه ابراز کرد.

در این دیدار، طرفین لزوم تعهد به حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را مجددا مورد تاکید قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها