اهداف و پیامدهای استقرار رادارهای اسرائیلی در امارات و بحرین

اهداف و پیامدهای استقرار رادارهای اسرائیلی در امارات و بحرین
پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 18:57

یک وب‌سایت عربی استقرار رادارهای اسرائیلی در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس را طرحی آمریکایی با اهداف مشخص خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی اخیرا سامانه‌های راداری در امارات و بحرین نصب کرده است؛ این اولین مرحله پروژه‌ای است که آمریکا ارائه کرده و شامل ادغام توانایی‌های دفاعی و هوایی رژیم صهیونیستی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و توسعه دایره همکاری دفاعی است و شامل شش کشور امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، قطر و مصر می‌شود.

در همین ارتباط، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هدف اصلی این پروژه پنتاگون تقویت راهبرد امنیتی علیه «تهدیدات» ایران، یمن و مانند آنهاست.

وب‌سایت «العهد» در یادداشتی در همین باره به قلم «زین العابدین عثمان» نوشت، شکی نیست که رژیم صهیونیستی امروز به خوبی دریافته اگر جنگی منطقه‌ای علیه محور مقاومت آغاز شود مورد ضربات سختی قرار خواهد گرفت و موشک‌ها و پهپادهای ایرانی، یمنی و موشک‌های حزب‌الله می‌توانند با حملات ویرانگر خود عمق این رژیم را هدف بگیرند؛ بنابراین توانایی‌های دفاعی رژیم صهیونیستی در امتداد فلسطین اشغالی نمی‌تواند در برابر این حملات مقابله کند به همین دلیل این طرح آمریکایی مطرح شده تا سامانه دفاعی رژیم اسرائیل با برخی سامانه‌های کشورهای عربی سازشگر ادغام شود به امید آنکه بالاترین سطح حفاظت و هماهنگی در مقابله حملات موشکی و هوایی به فلسطین اشغالی ایجاد شود.

در ادامه این گزارش آمده، این یک طرح امنیتی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است که آمریکا برای اجرای آن تلاش می‌کند. همزمان با استقرار سامانه‌های رصد، هشدار زودهنگام و سامانه‌های ضد موشکی و پهپادی، نیروهای اسرائیلی نیز به صورت گسترده در خلیج فارس مستقر خواهند شد.

العهد افزود، این پروژه یک اقدام تنش‌زاست که مسیرهای خود را دارد و در چارچوب آمادگی نظامی اردوگاه آمریکایی-اسرائیلی و ابزارهایش برای عملیات خصمانه احتمالی علیه محور مقاومت صورت می‌گیرد.

در پایان این گزارش آمده، موضوع مسلم آن است که این اقدام به نتایجی که اردوگاه آمریکایی-اسرائیلی خواستار آن هستند، ختم نخواهد شد.

محور مقاومت با داشتن عناصر راهبردی در زمینه تسلیحاتی و اقتدار نظامی برای تمام گزینه‌ها آماده است و نیروی تهاجمی و بازدارنده در سطحی فراتر از انتظارها در اختیار دارد؛ هر جنگ یا اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ایران یا هر طرف دیگری در محور مقاومت، پیامدهای بزرگ خود را خواهد داشت و آخرین اشتباهی است که این رژیم مرتکب خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها