طی 24 ساعت؛ ائتلاف سعودی 103 بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

طی 24 ساعت؛ ائتلاف سعودی 103 بار آتش‌بس یمن را نقض کرد
شنبه 28 خرداد 1401 - 13:52

یک منبع نظامی یمنی گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت روز جمعه، 103 بار آتش‌بس انسانی و نظامی یمن را نقض کرد.

العالم - یمن

یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن، اعلام کرد که ائتلاف سعودی، طی تنها ۲۴ ساعت، مرتکب ۴۴ مورد نقض آتش‌بس از طریق پرواز هواپیماهای شناسایی مسلح و جاسوسی در حریم هوایی استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الضالع، البیضاء و جبهه های مرزی شده است.

خبرگزاری سبأ به نقل از این منبع آگاه همچنین نوشت: نقض‌های صورت گرفته طی ۲۴ ساعت روز جمعه، همچنین شامل یک نفوذ به استحکامات در اطراف شهر مأرب، سه حمله هوایی با هواپیماهای شناسایی به منازل مسکونی شهروندان، مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در شهرستان فاخر در استان الضالع بود. همچنین یک اقدام به نفوذ و پیشروی مزدوران ائتلاف متجاوز به سوی مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه الضباب در استان تعز صورت گرفته است. یک حمله توپخانه‌ای نیز علیه این جبهه و نیز المدافن در استان تعز ثبت شده است و ائتلاف متجاوز سعودی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در نجران نیز حمله توپخانه‌ای کرد.

به گفته این منبع، ۳۸ مورد تیراندازی به سوی منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مأرب، تعز، حجة، صعدة، الضالع، والبیضاء وجبهه‌های مرزی نیز ثبت شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

آتش‌بس یمن نیز که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد تمدید شد و همزمان دو دور مذاکرات در اردن نیز میان دولت صنعاء و دولت وابسته به ریاض به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها