بحران آب و فعالیت‌های مشکوک یک شرکت اسرائیلی در منطقه

بحران آب و فعالیت‌های مشکوک یک شرکت اسرائیلی در منطقه
شنبه 28 خرداد 1401 - 15:23

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن دارد که شرکت اسرائیلی «واترجن» با طرح‌هایی به دنبال ذخیره آب‌های منطقه است.

العالم - آسیا

شبکه «العربیه» طی گزارشی تشدید بحران آب در منطقه غرب آسیا را تهدیدی برای امنیت غذایی و به دنبال آن ثبات سیاسی در منطقه خواند و مدعی شد که «فناوری آب اسرائیل منبع امیدی برای نجات منطقه تلقی می‌شود».

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴» رژیم صهیونیستی، شبکه العربیه در این گزارش نوشته است: «شرایط بحرانی منطقه باعث شده تا شرکت‌های اسرائیلی پروژه‌هایی را در داخل سوریه و غزه اجرا کنند؛ واترجن یکی از این شرکت هاست».

خبرنگار این پایگاه خبری متعلق به رژیم صهیونیستی می‌گوید: «شرکت اسرائیلی واترجن یکی از پیشروترین شرکت‌های آب در جهان و بنیانگذار آن یک تاجر روسی-یهودی به نام میخائیل میریلاشویلی است. این شرکت ژنراتورهای خاصی را توسعه داده است که می‌تواند هوا را به آب آشامیدنی تبدیل کند».

گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که واترجن به دنبال افزایش فعالیت خود در منطقه است؛ این شرکت به رغم فقدان روابط دیپلماتیک یا توافقنامه صلح بین تل‌آویو و برخی کشورهای عربی، به دنبال استقرار ژنراتورهای آب در این کشورهاست.

با وجود تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در نوار غزه، این شرکت در نظر دارد با هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین، دستگاه‌هایی را برای استخراج آب در شهر «خان‌یونس» مستقر کند.

این گزارش در پایان خاطرنشان می‌کند که غزه تنها منطقه عجیبی نیست که شرکت واترجن در آن فعال است. این شرکت طی سال‌های گذشته، در استان «رقه» سوریه که مدتی تحت کنترل نیروهای تروریستی داعش بود، فعالیت داشت. هم‌اکنون نیز این شرکت صهیونیست با نیروهای گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) مستقر در شمال سوریه همکاری می‌کند.

پربیننده ترین خبرها