اقدام آمریکا به توسعه پایگاه‌های غیرقانونی خود در شرق سوریه

اقدام آمریکا به توسعه پایگاه‌های غیرقانونی خود در شرق سوریه
شنبه 28 خرداد 1401 - 16:52

منابع خبری روسیه از توسعه پایگاه‌های نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه خبر دادند و اعلام کردند که ارتش آمریکا در این پایگاه‌ها، سامانه‌های پدافندی مستقر کرده است.

العالم _ سوریه

ارتش اشغالگر آمریکا پس از ایجاد زیرساخت سکوهای راداری در پایگاه‌ غیر قانونی خود در منطقه «جسم السد» در استان الحسکه در شمال سوریه و احداث تعداد زیادی انبار بزرگ اطراف آن، سامانه راداری پیشرفته در این پایگاه مستقر کرده است.

منابع محلی در استان الحسکه گفتند این پایگاه که در واقع اولین پایگاهی است که نیروهای آمریکایی آن را با پشتیبانی شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) احداث کرده‌اند، دارای انبارهای بزرگ، مرکز فرماندهی و مکانی برای فرود بالگردهای نظامی است.

ارتش آمریکا همچنین پایگاه «سیلوهای غلات» را در شهر تل بیدر در شمال الحسکه که به باند فرودگاه مجهز است، توسعه داده و آن را به مقر هنگ سابق ارتش سوریه در این شهر متصل کرده است.

ارتش آمریکا در این پایگاه تجهیزات نظامی خود را تقویت کرده و شمار خودروهای خود را از نوع «همر» و نیز تعداد برج‌های دیده بانی را افزایش داده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه، نیروهای آمریکایی به طور مستقیم جایگزین آنها شده و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کرده اند.

به گزارش ایرنا، مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه در الحسکه و دیگر مناطق شمالی این کشور، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق بوده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

پربیننده ترین خبرها