سازمان اطلاعات عراق از دستگیری یکی از سران داعش خبر داد

سازمان اطلاعات عراق از دستگیری یکی از سران داعش خبر داد
شنبه 28 خرداد 1401 - 19:50

سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد که توانسته است مسئول حمل و نقل و پشتیبانی لجستیک داعش در استان دیالی در شرق عراق را دستگیر کند.

العالم _ عراق

سازمان اطلاعات عراق از دستگیری مسئول حمل و نقل و پشتیبانی لجستیک گروهک تکفیری داعش در استان دیالی واقع در شرق عراق خبر داد.

سازمان اطلاعات عراق در اطلاعیه کوتاه خود در توئیتر اعلام کرد که نام وی «ابو مریم» و از خطرناک‌ترین تروریست‌ها در استان دیالی عراق محسوب می‌شود که نیروهای امنیتی در یک عملیات ویژه و بر اساس کار اطلاعاتی دقیق توانستند او را به دام بیاندازند.

در ادامه این بیانیه آمده است که فرد دستگیر شده نیز در خلال تحقیقات به ارتباط خود با مسئول نظامی داعش در منطقه «جبال حمرین» و «جلولاء» و اقداماتش در راستای تأمین لجستیک این گروهک تروریستی اعتراف کرده است.

به گزارش فارس، ابتدای ماه جاری میلادی سازمان اطلاعات عراق از دستگیری ۱۴ عضور گروهک داعش از جمله چند فرمانده این گروهک در بغداد خبر داده بود. به گفته سرویس اطلاعات عراق، بین افراد بازداشتی باید به سرکرده‌های ارشدی مانند«ابو سفانة»، «ابو عمر» و «ابو مصعب» اشاره کرد. این افراد در جریان چند کمین بازداشت شدند.

پیش از آن نیز معاون اطلاعات الحشد الشعبی اعلام کرده بود که توانسته است مسئول نیورهای خارجی داعش را در شمال بغداد دستگیر کند.

چند روز پیشتر نیز نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروی هوایی این کشور، یک مخفیگاه عناصر داعش را در صلاح الدین هدف قرار دادند که در پی آن، هشت سرکرده داعشی کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها