آلمان در اقدامی همگام با صهیونیست‌ها، معاون مرکز اسلامی هامبورگ را اخراج کرد

آلمان در اقدامی همگام با صهیونیست‌ها، معاون مرکز اسلامی هامبورگ را اخراج کرد
شنبه 28 خرداد 1401 - 21:44

مقامات شهر هامبورگ در آلمان در اقدامی اسلام ستیزانه و همگام با صهیونیست‌ها حکم اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ را صادر کردند.

العالم ـ اروپا

منابع رسانه‌ای روز شنبه از اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان خبر دادند. روزنامه «هامبورگر مورگن پست» نوشت، معاون مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) از آلمان اخراج شد.

این روزنامه در اقدامی همراستا با رژیم صهیونیستی مدعی شد که «سید سلیمان موسوی فر» معاون مرکز اسلامی هامبورگ از سازمان‌های تروریستی و شیعه حمایت می‌کرده و ویدئوهای تبلیغاتی را در فیسبوک به اشتراک می‌گذاشت.

به نوشته این روزنامه، وی اگر به زودی آلمان را ترک نکند با مجازات‌های سنگینی روبرو خواهد شد و در صورت تخطی از این قانون، ممکن است به سه سال زندان محکوم شود.

به نوشته هامبورگر مورگن پست، موسوی فر چهار سال پیش در تظاهرات ضد یهودی شرکت کرده و با اعضای حزب الله لبنان نیز در تماس بوده است.

مرکز اسلامی هامبورگ، یکی از مهمترین موسسات اسلامی در آلمان و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در اروپاست.

یک گروه حقوق بشری نیز به تازگی اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون مورد تهدید و حملات قرار گرفته‌اند و متاسفانه مقامات این کشور به این مسئله توجه چندانی نکرده‌اند.

مرکز حقوق بشری «برندلیگ» در این گزارش آورده است که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۴۰ مورد حمله، خرابکاری و تهدید علیه مساجد صورت گرفته است.

این گزارش حاکیست، تجزیه و تحلیل دقیق جنایات در سال ۲۰۱۸ نشان داد که عاملان این جنایات در بیشتر موارد ناشناس باقی مانده‌اند و این به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان توسط نئونازی‌ها یا افراط‌گرایان چپ دامن می‌زند.

این گروه در گزارش اخیر خود اشاره کرد که در میان ۱۲۰ حمله ثبت شده علیه مساجد در سال ۲۰۱۸، عاملان آن تنها در ۹ مورد شناسایی شدند. علیرغم این که در مجموع ماموران پلیس خیلی سریع در محل حاضر شده و بلافاصله تحقیقات را آغاز کردند، با این وجود تقریباً هیچ یک از حوادث تا امروز حل نشده است.

به گزارش فارس، آلمان، با بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها