دبیرکل ناتو: منازعه اوکراین ممکن است سال‌ها به درازا بکشد

دبیرکل ناتو: منازعه اوکراین ممکن است سال‌ها به درازا بکشد
يکشنبه 29 خرداد 1401 - 07:35

ینس استولتنبرگ معتقد است کشورهای غربی باید برای حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در تقابل با روسیه آماده شوند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) گفت عملیات نظامی روسیه در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.
وی با این حال مدعی شد عرضه تسلیحات پیشرفته به سربازان اوکراینی احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.
ینس استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان تصریح کرد، ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است (جنگ در اوکراین) سال‌ها طول بکشد. ما نباید دست از حمایت از اوکراین برداریم. حتی اگر هزینه‌های آن بالا باشد، نه تنها هزینه حمایت نظامی، بلکه حتی افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی را درپی داشته باشد.
ینس استولتنبرگ در اوایل هفته گذشته گفته بود احتمالا در نشست سران ناتو در مادرید در اواخر ماه جاری میلادی بر سر بسته کمکی برای اوکراین موافقت خواهد شد تا به انتقال تسلیحات قدیمی دوران شوروی این کشور به تجهیزات با استاندارد ناتو کمک شود.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز پس از سفر خود به اوکراین گفت روس‌ها در حال پیشروی در اوکراین هستند، «برای ما حیاتی است که آنچه را که می‌دانیم درست است نشان دهیم، و آن این است که اوکراین می‌تواند در (این جنگ) پیروز شود و پیروز خواهد شد.»
بوریس جانسون اضافه کرد بسیار مهم است که نشان دهیم برای مدت طولانی با آنها هستیم و مقاومت استراتژیک مورد نیاز آنها را برایشان فراهم می‌کنیم.
در همین حال، مقام‌های اوکراینی روز شنبه گفتند که روسیه در حال اعزام بخش قابل توجهی از نیروهای ذخیره خود از سایر مناطق نبرد به سیورودونتسک است تا بر این شهر جبهه شرقی به‌طور کامل مسلط شود.

پربیننده ترین خبرها