کرملین: مزدوران آمریکایی‌ در اوکراین باید مسئولیت جنایات را بر عهده بگیرند

کرملین: مزدوران آمریکایی‌ در اوکراین باید مسئولیت جنایات را بر عهده بگیرند
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 00:27

کرملین اعلام کرد آمریکایی‌هایی که در اوکراین اسیر شده‌اند مزدورانی بوده‌اند که فعالیت‌های غیرقانونی داشته و باید مسئولیت جنایت خود را بر عهده بگیرند.

العالم-اروپا

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: افراد (آمریکایی های) بازداشت شده مشمول کنوانسیون ژنو نمی شوند، زیرا آنها سربازان عادی نیستند.

به گفته وی، آنها به سمت نظامیان روسی تیراندازی کرده و جان آنها را به خطر انداخته بودند.

سخنگوی کرملین همچنین خاطر نشان کرد که "بریتنی گرینر" بسکتبالیست آمریکایی که در روسیه بازداشت شده است با پیگرد کیفری مواجه است.

پسکوف گفت: چرا باید او را گروگان بنامیم؟ وی قوانین روسیه را زیر پا گذاشت و اکنون با پیگرد کیفری مواجه است و مسئله گروگان گرفتن مطرح نیست.

دو آمریکایی که در کنار نیروهای اوکراینی مشغول جنگ با نیروهای روسیه بودند حدود یک هفته است که مفقود شده‌اند. یک کانال نزدیک به روسیه همان زمان در تلگرام از بازداشت دو آمریکایی در نزدیکی خارکف خبر داده بود.

این دو فرد با نام‌های الکساندر جان رابرت دروک، ۳۹ ساله، از ایالت آلاباما و اندی تای نگوک هوین ۲۷ ساله، از آلاباما حدود یک هفته است که مفقود هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی مفقود شدن سه آمریکایی در اوکراین، از آمریکایی‌ها خواست به آن کشور سفر نکنند.

بایدن همچنین اعلام کرد که به من در مورد این موضوع اطلاع داده شده است. ما از موقعیت آن‌ها خبری نداریم، اما می‌خواهم تکرار کنم که آمریکایی‌ها اکنون نباید به اوکراین بروند. دوباره می‌گویم: آمریکایی‌ها نباید به اوکراین سفر کنند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: گزارش‌هایی از یک آمریکایی دیگر وجود دارد که مفقود شده است. نمی‌توانم در مورد جزئیات این مساله صحبت کنم. متاسفانه، ما جزئیات کامل این پرونده را نمی‌دانیم.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها