صدراعظم آلمان: پوتین می‌خواهد اروپا را مُنشق کند

صدراعظم آلمان: پوتین می‌خواهد اروپا را مُنشق کند
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 04:13

صدراعظم آلمان با اتهام‌زنی به رئیس جمهور روسیه مبنی بر تلاش کردن برای گسستگی اروپا، مدعی شد او قصد دارد به دنیایی بازگردد که تحت سلطه حوزه‌های نفوذ خود است.

العالم-اروپا

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سعی در تقسیم کردن کشورهای اروپایی دارد.

شولتز در مصاحبه با روزنامه آلمانی «مونیخ مِرکور» ادعا کرد که پوتین از انتشار «جرقه دموکراسی» به روسیه می‌رسد و قصد دارد به دنیایی بازگردد که تحت سلطه حوزه‌های نفوذ وی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پوتین نزدیک‌تر شدن اوکراین به اتحادیه اروپا را می‌پذیرد، اظهار داشت: «رئیس جمهور روسیه باید بپذیرد که جامعه‌ای از دموکراسی‌های مبتنی بر قانون در همسایگی او وجود دارد که هر چه بیشتر به هم نزدیک می شود. او به وضوح از انتشار جرقه دموکراسی به کشورش می‌ترسد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، صدراعظم آلمان با هشدار درباره تداوم افزایش شدید قیمت انرژی برای مدت طولانی، دلیل روسیه برای قطع صادرات گاز به کشورش به بهانه نبود قطعات یدکی لازم را رد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد این اتهام‌زنی‌های شولتز، با کنایه گفت: «جرقه‌های آلمان چند بار بر سر ما پخش شده است. ما اجازه آتش‌سوزی دیگر را نخواهیم داد».

این اظهارات صدراعظم آلمان در حالی است که وی پیشتر گفته بود: «لازم است برخی کشورها، برخی سران، با او (پوتین) صحبت کنند و لازم است که صریح باشند».

فارس

پربیننده ترین خبرها