دمشق: اقدامات تخریبی اسرائیل و ترکیه در سوریه مانع از تلاش‌ ما برای برقراری ثبات می‌شود

دمشق: اقدامات تخریبی اسرائیل و ترکیه در سوریه مانع از تلاش‌ ما برای برقراری ثبات می‌شود
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 04:48

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در نشست شورای امنیت با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به فرودگاه دمشق گفت که این تجاوز اسرائیل پیامدهای سیاسی، انسانی، نظامی و اقتصادی خطرناک دارد که تمامی مردم سوریه و کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

العالم-سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست دیشب شورای امنیت درباره موضوع بشردوستانه در سوریه گفت که پافشاری کشورهای غربی در اعمال سیاست‌های تروریسم اقتصادی و تداوم اقدامات تهاجمی و تخریبی رژیم اشغالگر اسرائیل و ترکیه و گروه‌های تروریستی علیه سوریه مانع از تلاش‌های این کشور برای برقراری ثبات می‌شود.

صباغ در ادامه با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق افزود: تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق پیامدهای سیاسی، انسانی، نظامی و اقتصادی خطرناک دارد که تمامی مردم سوریه و کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انتقال تجهیزات، پشتیبانی و ارائه خدمات اساسی به بیش از دو میلیون نفر ار مردم سوریه را به طور کامل متوقف کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: سوریه از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهد که اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور را متوقف کنند و به حضور غیرقانونی نظامی خارجی در سرزمین‌هایش پایان دهند.

صباغ از اصرار برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر تجاوزات اسرائیل و تأثیر آن روی فعالیت‌های بشردوستانه و اجازه ندادن شورای امنیت برای محکوم کردن نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی اسرائیل، ابراز تعجب کرد و گفت که سوریه آمریکا، انگلیس و فرانسه را به طور کامل مسئول عدم اجرای ارکان اصلی قطعنامه 2585 برای تداوم کمک‌های فرامرزی به سوریه می‌داند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها