لاپید از هفته آینده جانشین بنت خواهد شد

لاپید از هفته آینده جانشین بنت خواهد شد
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 20:38

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از هفته آینده به جای نفتالی بنت سمت نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که رئیس کنست امروز سه شنبه اعلام کرد که انحلال کنست فردا چهارشنبه در شور مقدماتی به رای گذاشته خواهد شد و در پی آن از سه شنبه آینده لاپید سکان نخست وزیری را بر عهده می‌گیرد.

بر این اساس، لاپید به مقر نخست وزیری در خیابان بالفور در قدس اشغالی نقل مکان خواهد کرد و تا زمان برگزاری انتخابات در اکتبر آینده و تشکیل دولت جدید، نخست وزیر خواهد بود.

بنت و لاپید روز گذشته اعلام کردند که بر سر انحلال کنست و برگزاری انتخابات جدید به توافق رسیدند. این اقدام پس از به بن بست رسیدن ائتلاف دولتی در تصویب برخی قوانین انجام گرفت.

پایگاه خبری عبری زبان "واللا" اعلام کرد که قانون انحلال کنست فردا چهارشنبه در شور مقدماتی، روز پنجشنبه در شور نخست و روز دوشنبه آینده نیز در شور دوم و سوم به رای گذاشته خواهد شد.

احزاب اسرائیلی تلاش می کنند تا قانونی را به تصویب برسانند که بر اساس آن، افراد متهم به ارتکاب جرم همچون بنیامین نتانیاهو نتوانند سمت نخست وزیری را بر عهده بگیرند

البته دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی همچنان بر سر رای گیری در این زمینه اختلاف نظر دارد.

طبق اعلام رسانه های عبری زبان، انتخابات جدید رژیم صهیونیستی قرار است 25 اکتبر آینده برگزار شود.

این پنجمین انتخابات در 4 سال گذشته خواهد بود.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین


پربیننده ترین خبرها