چراغ سبز آمریکا به کشورهای منطقه برای ائتلاف جدید صهیونیستی ـ عربی

چراغ سبز آمریکا به کشورهای منطقه برای ائتلاف جدید صهیونیستی ـ عربی
چهارشنبه 1 تير 1401 - 11:15

علی مراد یک پژوهشگر سیاسی گفت: برخی دولت های منطقه آماده همسویی با نقشه های صهیونیستی در منطقه، پس از چراغ سبز آمریکا دراین زمینه هستند.

العالم- ايران ـ سیاسی

علی مراد پژوهشگر سیاسی در گفتگو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث خاطرنشان کرد: مسیر پروژه صهیونیستی- عربی در منطقه را منافع آمریکا تعیین می کند.

وی افزود: پس از جریان مذاکرات وین بین ایران و کشورهای 4+1 درخصوص برجام و عقب نشینی نکردن ایران از حق قانونی خود و تسلیم نشدن در برابر استکبار آمریکا، واشنگتن به رژیم صهیونیستی، عربستان و دولت هایی که خواهان به نتیجه نرسیدن مذاکرات بودند چراغ سبز نشان داد تا در منطقه ائتلاف های جدید صهیونیستی- عربی ایجاد کنند.

این پژهشگر سیاسی خاطرنشان کرد: منافع واشنگتن در منطقه ایجاب می کند که ائتلاف صهیونیستی-عربی را در منطقه بوجود بیاورد تا فضا را برای جنگ با ایران و محور مقاومت مهیا کند.

وی افزود: دولت هایی که بیشترین تمایل به مشارکت در پروژه جدید آمریکا و وارد شدن به جنگ با ایران را دارند، رژیم صهیونیستی و عربستان هستند.

مراد گفت: عربستان به دلایل تاکتیکی وارد مذاکره با ایران شد و مذاکراتش برآمده از تصمیمی راهبردی براساس باور به سودمندی مذاکره با ایران نبود.

پربیننده ترین خبرها