گزارش خبرنگار العالم از زلزله در افغانستان

پنج‌شنبه 2 تير 1401 - 15:24

تلفات زمین لرزه دیروز افغانستان به بیش از 1500 نفر و 2 هزار زخمی رسید. تعدادی دیگر همچنان مفقود هستند.

العالم_آسیا

خبرنگار العالم به نقل از چهار وزیر دولت طالبان که از ولایت بکتیکا دیدن کردند، گزارش داد که زلزله، صدها خانه را ویران کرده است و با توجه به وجود اجساد و زخمی ها در زیر آوار، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

خبرنگار تلویزیون العالم تاکید کرد که باران های شدیدی که پس از زلزله بارید، وضعیت خرابه ها را بدتر کرد، زیرا خانه ها در بکتیکا از گل ساخته شده است.

وی اشاره کرد که دو فروند هواپیمای کمک های بشردوستانه از جمهوری اسلامی، یک هواپیمای کمکی دیگر از قطر و همچنین یک محموله کمک از مرزهای زمینی پاکستان وارد شده است.

خبرنگار شبکه العالم افزود: سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود چادرهایی را برای پناه دادن به مجروحان و آوارگان زلزله فراهم کرده است.

یک شهروند افغانستانی که بر اثر زلزله خانه خود را از دست داده است به شبکه العالم گفت: شب زلزله در روستای همسایه بودم، وقتی برگشتم دیدم خانه ام در اثر زلزله کاملا ویران شده و دیگر چیزی ندارم.

عملیات امداد و نجات با سرعت کمی در حال انجام است. منطقه کوهستانی و صعب العبور سرعت امدادرسانی را کاهش داده است دولت از هلیکوپترهای نظامی برای کمک‌رسانی و عملیات امدادی استفاده کرده است. علاوه بر این، ساکنان شهرهای همجوار برای ارائه کمک به مناطق آسیب دیده آمده‌اند.

1

شهروند دیگری به العالم گفت: زلزله ساعت 1:30 شب در حالی که ما خواب بودیم رخ داد، یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌ام، این منطقه صدها قربانی اعم از کشته و زخمی و تعدادی منازل ویران شده داشت و ما نیز صدها قربانی دادیم. نیاز به کمک از نظر آب، غذا و دارو داریم.»

براساس آخرین آمار اعلام شده شمار قربانیان به 1500 نفر رسیده و 2 هزار نفر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها