اولین پرواز رسمی هواپیمایی امارات به فلسطین اشغالی

اولین پرواز رسمی هواپیمایی امارات به فلسطین اشغالی
پنج‌شنبه 2 تير 1401 - 23:31

منابع خبری پنجشنبه شب از انجام نخستین پرواز رسمی هواپیمای شرکت هواپیمایی امارات متحده عربی از فرودگاه دبی به مقصد فلسطین اشغالی خبر دادند.

العالم - جهان اسلام

به نقل پایگاه خبری معا فلسطین، نخستین پرواز شرکت هواپیمایی امارات از فرودگاه دبی به مقصد فرودگاه «بن گوریون» تل آویو انجام شد.

«محمد آل خاجه» سفیر امارات متحده عربی در توییتی ضمن استقبال از انجام این پرواز نوشت: ما اکنون در پرواز افتتاحی امارات از دبی به تل آویو هستیم.

پیش تر نیز هواپیماهای امارات متحده عربی بارها به فلسطین اشغالی پرواز کرده بودند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اردیبهشت ماه با اشاره به پرواز هواپیماهای باری امارات به سرزمین‌های اشغالی، نوشت: گمان می‌رود که امارات در حال انتقال تجهیزات امنیتی و نظامی بر اساس توافقتنامه دفاعی مشترک با تل آویو است.

همچنین یک فروند هواپیمای اماراتی وابسته به شرکت هواپیمایی «الاتحاد» حدود ۲ سال پیش از ابوظبی به فرودگاه بن گوریون پرواز داشت. هواپیما حامل تجهیزات پزشکی برای تشکیلات خودگردان فلسطین بود اما تشکیلات خودگردان از دریافت تجهیزات پزشکی خودداری و دلیل آن را عدم هماهنگی با خود عنوان کرد.

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی امضا کردند و سپس سودان و مغرب نیز با توافق‌های مشابه به جمع آن‌ها پیوستند.

پربیننده ترین خبرها