واکنش زلنسکی به نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

واکنش زلنسکی به نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا
جمعه 3 تير 1401 - 02:17

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه‌شب در توییتی نوشت که اعطای وضعیت نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تاریخی است.

العالم - اروپا

به گزارش سی ان ان، وی در پیام خود افزود: از تصمیم رهبران اتحادیه اروپا برای اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین صمیمانه قدردانی می‌کنم. این یک لحظه منحصر به فرد و تاریخی در روابط اوکراین و اتحادیه اروپا است.

دیمیترو کولبا، وزیر امورخارجه اوکراین نیز در توئیتی نوشت: «اوکراین پیروز خواهد شد. اروپا پیروز خواهد شد.»

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه همزمان با چهارمین ماه جنگ اوکراین در روندی سریع با اعطای وضعیت نامزدی به این کشور و نیز مولداوی برای عضویت در این اتحادیه موافقت کردند.

" شارل میشل، رئیس شورای اروپا پنجشنبه‌شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به توافق رسیدیم. شورای اتحادیه اروپا لحظاتی پیش درباره وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا برای اوکراین و مولداوی تصمیم گرفت. این یک لحظه‌ای تاریخی است.

وی با تبریک به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و مایا ساندو، رئیس‌جمهور مولداوی و همچنین به مردم اوکراین و مولداوی، افزود: امروز گام مهمی در مسیر شما به سوی عضویت در اتحادیه اروپا برداشته شد.

رئیس شورای اروپا تصریح کرد: شورای اروپا تصمیم گرفته است "چشم‌انداز عضویت گرجستان را به رسمیت بشناسد و آماده است پس از رسیدگی به اولویت‌های مهم وضعیت نامزدی به این کشور اعطا کند. "

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای گفت وگو درباره موضوعات کاری به ویژه عضویت اوکراین در بروکسل گردهم آمدند. پیشنهاد نامزدی اوکراین و مولداوی هفته گذشته از سوی مقامات ارشد اروپایی اعلام شد.

روندی سریع و غیر معمول برآمده از شرایط بحرانی که تنها یک هفته به رهبران اروپایی فرصت داد تا اسناد و مدارک تسلیم شده از سوی دو کشور را بررسی کنند. اسنادی که آن هم خارج از روند معمول و با سرعت از سوی مقامات اوکراین و مولداوی تسلیم مقامات اتحادیه اروپا شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها