رسانه‌های یونانی، خبرگزاری آناتولی ترکیه را به «جاسوسی» متهم کردند

رسانه‌های یونانی، خبرگزاری آناتولی ترکیه را به «جاسوسی» متهم کردند
جمعه 3 تير 1401 - 15:33

رسانه‌ها و مطبوعات یونان در واکنش به تصاویر و اخبار منتشرشده توسط خبرگزاری «آناتولی» از جزیره مورد مناقشه «کیچی»، آن را به عملیات جاسوسی متهم کردند.

العالم - اروپا

روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری یونانی از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه که تصاویری از جزیره «کیچی» را منتشر کرده بود، انتقاد و آن را به جاسوسی متهم کردند.

خبرگزاری «آناتولی» به شکایت‌ها و انتقادات رسانه‌های یونانی واکنش نشان داده و مواضع برخی از آن‌ها را بازنشر کرده است.

روزنامه «کاثیمیرنی» یونان در خبرهای روز گذشته (پنج‌شنبه) نوشت که روزنامه‌نگاران ترکیه‌ای، جزیره کیچی را از طریق نشر تصاویری از آن در خبرگزاری آناتولی و شبکه خبری دولتی ترکیه (TRT) مورد هدف قرار داده است.

روزنامه «لوگوس» نیز در این باره با خبری تحت عنوان «مطبوعات ترکیه باز هم پیش‌روی کردند» نوشت که خبرگزاری آناتولی با تحت‌نظر گرفتن جزیره کیچی، از مرزهای تحریک فراتر رفته است.

سایر رسانه‌های یونانی در شبکه اینترنت با تیتر «تحریک‌های جدید ترکیه؛ خبرگزاری آناتولی جزیره کیچی را زیر نظر دارد» تحلیل‌هایی را منتشر و به این خبر واکنش نشان دادند.

رسانه‌ها و مطبوعات یونانی ضمن انتقاد از مدیران و خبرنگاران آناتولی در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های این رسانه در کیچی را به عنوان «عملیات جاسوسی» از این جزیره توصیف و معرفی می‌کنند.

به گزارش فارس، این واکنش‌ها در حالی انجام می‌شود که منابع رسانه‌ای ترکیه روز چهارشنبه از نظامی‌شدن جزیره «کیچی» توسط یونان در هشت کیلومتری جنوب غربی شبه جزیره «بدروم» در دریای اژه و استقرار نظامیان یونانی خبر داده بودند.

این جزیره منطقه‌ای مورد مناقشه بین آنکارا-آتن محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها