برگزاری کنفرانس عربی- اسلامی در لبنان / نخاله: صهیونیست ها فلسطینیان را با عادی سازی روابط با کشورهای عربی محاصره کرده اند/ شیخ نعیم قاسم: محور مقاومت آماده دفاع از امت اسلامی است/ سازشکاران در مسیر آسیب و ائتلاف نظامی با رژیم اشغالگر/هشدار هنیه درباره خطر ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق ائتلاف‌های نظامی 

برگزاری کنفرانس عربی- اسلامی در لبنان / نخاله: صهیونیست ها فلسطینیان را با عادی سازی روابط با کشورهای عربی محاصره کرده اند/ شیخ نعیم قاسم: محور مقاومت آماده دفاع از امت اسلامی است/ سازشکاران در مسیر آسیب و ائتلاف نظامی با رژیم اشغالگر/هشدار هنیه درباره خطر ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق ائتلاف‌های نظامی 
شنبه 4 تير 1401 - 13:23

یازدهمین کنفرانس کشورهای عربی- اسلامی در لبنان با حضور شخصیت های سیاسی مختلف در بیروت برگزار شد.

العالم ـ لبنان

مراسم افتتاحیه یازدهمین کنفرانس عربی- اسلامی در لبنان، با سخنرانی شماری از شخصیت های مختلف از حمله شخصیت های سیاسی و مقاومت در بیروت برگزار شد.

زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در این کنفرانس خاطرنشان کرد، دشمن اسرائیلی پس از شکست در رویارویی با مقاومت تلاش کرد با عادی سازی روابط با کشورهای عربی، فلسطینیان را در محاصره قرار دهد و متاسفانه موفقیت هایی نیز به دست آورد.

وی افزود: اسرائیل از طریق برخی نظام های عربی بر ما قدرت پیدا کرده است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه گفت: فلسطین بین همه جریان ها در جهان اسلام و در کشورهای عربی نقطه تلاقی است.

زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار گسترش فرهنگ مقاومت هم در سخن و هم در موضعگیری و حمایت از مقاومت در فلسطین از هر طریق ممکن شد. وی در همین حال از فلسطینیان خواست نمونه کاملی از روابط سیاسی قوی در حمایت از پایگاه مقاومت و حمایت و محافظت از آن ارائه دهند.

زیاد نخاله تاکید کرد فلسطین نقطه تلاقی همه جریان ها و همه احزاب و نیروها از هر رنگ و پیشینه ای در جهان عربی و اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: فلسطین نقطه آگاهی و شهود برای همه کسانی است که خواستار آزادی و زندگی عزتمندانه در سرزمین خود و نیز برای همه کسانی هستند که خواستار صلح واقعی برای ملت های خود هستند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت: صدای پوتین های جنگجویان صهیونیست هم اکنون به گوش می رسد و ما را داخل خانه هایمان و در طول سرزمین های عربی و اسلامی محاصره کرده اند، به ویژه پس از طرح های عادی سازی که چیزی برای ما در سرزمینمان نگذاشته است.

وی افزود ما در کنفرانس های پیشین درمورد توافق نامه اسلو در منطقه عربی خود هشدار می دادیم در حالی که ما در فلسطین با این توافق نامه و تبعات آن پیوسته می جنگیم و با وجود شرایط دشوار که ملت ما و مقاومت را فرا گرفته است، به موفقیت های جدی در این زمینه دست یافته ایم.

زیاد النخاله تصریح کرد دشمن نتوانست اراده ملت فلسطین را داخل فلسطین بشکند و به همین علت تا حد ممکن تلاش کرد آن را از خارج محاصره و رگ های ارتباطی ملت فلسطین را با ملت های امت عربی و اسلامی قطع کند و با تاسف بسیار در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت امروز پس از گذشت بیش از 70 سال از ایجاد رژیم صهیونیستی، نقش دشمن صهیونیست در منطقه بیشتر می شود، دشمن در سیاست های منطقه نقش بزرگ تری بازی می کند به گونه ای که فلسطینیان را در هر زمینه محاصره کرده است و در همین حال برخی درهای پایتخت های عربی و اسلامی برای دشمن فلسطینیان گشوده می شود.

النخاله تاکید کرد موفقیت های مقاومت بر هیچ کس پوشیده نیست. مقاومت در لبنان در سال 2000 شکستی بزرگ بر دشمن وارد آورد تا پیروزی سال 2006 و تا غزه، منطقه محاصره شده که وارد چهار جنگ با دشمن شد و در همه آنها قدرت خود را در پایداری و رویارویی به اثبات رساند و تا کرانه باختری و قدس که مقاومت در آنها هیچگاه آرام نگرفته است و همواره شهید و اسیر می دهند.

این نبردی تاریخی است که ملت فلسطین در سراسر فلسطین با وجود شرایط دشوار و پیچیده ای که اطراف آن را در بر گرفته، وارد آن شده است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی ادامه داد اسرائیل رو به جلو حرکت می کند، اسرائیل با استفاده از نظام های عربی بر ما قدرت می گیرد و با این حال رهبران کشورهای ما، کسانی که در ما جز تروریست نمی بینند، ما را در هر مکان طرد و برای رضایت آمریکا و اسرائیل محاصره می کنند.

وی در ادامه گفت رهبران و سران کشورها در منطقه ما، امت ما را به تبعیت و به سوی منافع قدرت های بزرگ فرا می خوانند، یک بار به نام قانون و عرف بین الملل و یک بار به نام محافظت از صلح و آرامش.

آنها در همین حال از ما می خواهند که از حقوق تاریخی و دینی خود در فلسطین دست بکشیم و تسلیم شویم و همچون بردگان و خدمتکاران در خدمت اسرائیل باشیم و فلسطین و قدس یعنی مروارید اسلام، مروارید عرب و مروارید تاریخ را برای قاتلان و جنایتکاران رها کنیم و در این جهان متوحش سر فرود آوریم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت: این چه صلحی است که از آن سخن می گویند در حالی که ما را در هر مکانی می کشند، ما را با گرسنگی، با گلوله می کشند و محاصره می کشند و استقلال و ثروت ما را از ما می گیرند و هم اکنون از ما می خواهند که از جان و آینده مان برای دشمنان و جنگ طلبان دست بکشیم.
زیاد نخاله تاکید کرد باید این موضوع را درک کنیم که ما با یک طرح روبرو هستیم و همه، قربانی دشمنی واحد هستیم که پیشینه فرهنگی و فکری واحدی در برابر جامعه ما دارد و ما همواره قربانی آسانی بوده ایم زیرا با این امید در انتظار دیگران هستیم که ما را یاری دهند. این در حالی است که بحران هم اکنون آشکار شده است زیرا وحشیانی که ما تصور می کردیم از آنان رها شده ایم، بار دیگر ما را هدف حمله قرار داده اند. ما در واقع قربانی پندارهایمان شده ایم، پندار اینکه غرب و تمدن غربی قصد دارد ما را از موقعیتی به موقعیت بهتر منتقل کند.
وی افزود دشمنان هویت ما را ستانده اند و موضوع فقط فلسطین نیست. دشمنان همه چیز ما را مصادره کرده اند، کرامت ما را، سرزمین ما را و زندگی ما در گرو تکه نانی است که به ما می دهند. ما در سرزمین خود زندگی می کنیم اما صاحب آن نیستیم بلکه بانک ها و شرکت ها و کشورها با وام های خود، صاحب آن شده اند. ما در سرزمینمان همچون بردگان در قرون گذشته ایم.

وی گفت: چه ارزشی دارد که من مسلمان باشم اما برده و در دامان امپریالیسم باشم. اصول ما روشی است که با آن زندگی می کنیم نه تئوری های ذهنی ما. ما باید دیدگاه مشخصی داشته باشیم و براساس آن زندگی کنیم و این با تقویت روابط و ائتلاف با نیروهای ضد صهیونیستی هیچ مغایرتی ندارد. امروزه مسئولیت های بزرگی بر گردن ما است و آن گسترش فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت است. ما باید فلسطین را محور برنامه های خود قرار دهیم به ویژه خود ما فلسطینیان. مقاومت باید راه و روش ما و راهنمای همه آزادگان امت اسلامی باشد.

شیخ نعیم قاسم: محور مقاومت آماده دفاع از امت اسلامی است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: اقتدار و تلاش محور مقاومت، حمایت بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و گردهمآیی کشورها زیر این پرچم به معنای قطعی و اجتناب‌ناپذیر بودن پیروزی است.

"شیخ نعیم قاسم"، امروز (شنبه) در یازدهمین کنفرانس عربی- اسلامی در لبنان تصریح کرد که این کنفرانس به تقویت روحیه مقاومت کمک می‌کند که خود، یکی از عواملی است که باید حفظ و تقویت شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: آمریکا در تلاش است همه چیز را برای خدمت به رژیم صهیونیستی به‌کار گیرد و تا زمانی‌که ملت و مقاومت در یک خط رویارویی حرکت می‌کنند ما به عنوان نیروهای مقاومت برای حفظ حاکمیت خود و عزت میهن‌مان اقدام می‌کنیم.

او در ادامه گفت: ما و متحدان‌مان به قدرت و آمادگی نظامی خود می‌بالیم و آن را متذکر می‌شویم تا پیام اطمینان‌بخش به ملت بدهیم و ملت بداند که پشت رهبری قدرتمند قرار دارند که آماده دفاع از آنها است.

سازشکاران در مسیر آسیب و ائتلاف نظامی با رژیم اشغالگر هستند

شیخ نعیم قاسم در سخنان خود در این کنفرانس تصریح کرد: دیدیم که چگونه لبنان را ارتش، ملت و مقاومتش آزاد کرد و چگونه مقاومت با جنگ 33 روزه مقابله کرد و پیروز شد، و همچنین دیدیم که چگونه مقاومت فلسطین در نبرد "شمشیر قدس" مسیر جدیدی را در تاریخ نبرد با اشغالگران ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه کشورهای سازشکار( با اسرائیل) در وهله اول به خودشان آسیب می‌زنند، افزود: روند عادی‌سازی در مسیر حرکت به سمت ائتلاف‌های نظامی با رژیم اشغالگر است.

هشدار هنیه درباره خطر ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق ائتلاف‌های نظامی

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به نیاز به آشتی داخلی میان جریان‌های امت اسلامی و وحدت جبهه مقاومت، تأکید کرد که ایجاد ائتلافات نظامی و ادغام رژیم صهیونیستی از این طریق در منطقه علیه ایران، حزب‌الله و حماس بسیار خطرناک است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (شنبه)، در کنفرانس عربی ـ اسلامی در لبنان طی سخنانی اظهار داشت: «ما نیازمند این کنفرانس و تمام کنفرانس‌هایی هستیم که هژمونی آمریکا و اشغالگران صهیونیستی در آن رد می‌شود. حق بازگشت مردم ما از طریق طرح اسکان و مهاجرت اجباری مصادره شده است.»

هنیه تأکید کرد: «ما عادی‌سازی روابط را جرم می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم زیرا این در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است و به فلسطین و کشورهایی که روابط خود را با آن عادی‌سازی کرده‌اند، آسیب می‌رساند. آنچه در سطح منطقه در حال رخ دادن است، بسیار خطرناک‌تر از عادی‌سازی روابط است چراکه این رژیم را از طریق ائتلافات نظامی علیه ایران، حزب‌الله و حماس در منطقه ادغام می‌کند.»

وی تصریح کرد: «جنگی در جهان در حال وقوع است و این جنگ از زمان پایان جنگ جهانی دوم، بزرگترین جنگ به شمار می‌آید. طبق برآوردهای ما چهره جهان به دنبال این جنگ تغییر خواهد کرد. یکی از نتایج این جنگ تثبیت پایان زمان هژمونی آمریکا در جهان است. نظام جهانی از وضعیت تک‌قطبی به جهانی چندقطبی تبدیل می‌شود.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «باید از مقاومت به عنوان یک گزینه راهبردی در منطقه و از اقدامات برای حل‌وفصل مسائل امت و در رأس آن‌ها فلسطین حمایت کرد. نبرد شمشیر قدس یک جهش خوب در تاریخ جنگ با رژیم صهیونیستی بود. مقاومت فلسطین امروز قوی‌تر و آماد‌ه‌تر از گذشته است.»

اسماعیل هنیه گفت: «مقاومت ادامه دارد و بازوی آن بلند است. مقاومت به مرحله بازدارندگی دشمن رسیده و تا زمان آزادی فلسطین از بحر تا نهر ادامه خواهد داشت.»

وی خاطرنشان کرد: «ما نیازمند آشتی‌ تاریخی داخلی در میان جریان‌های برخاسته در این امت هستیم. ما بر یکپارچگی میدان‌‌ها و جبهه‌های مقاومت تأکید می‌کنیم. ما همچنین بر حق برخورداری لبنان از نفت و عدم حق رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از خاک و آب فلسطین تأکید داریم. دشمن در لبنان ادب شد و از آن بیرون رانده شد همانطور که در غزه این اتفاق افتاد. ما به اسرایمان می‌گوییم که همچنان به عهد پایبندیم و شما را از زندان‌های اشغالگران خارج می‌کنیم.»

اظهارات رئیس دفتر سیاسی حماس درباره خطر ایجاد ائتلاف نظامی در منطقه پس از آن مطرح می‌شود که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده است.

پربیننده ترین خبرها