آخرین خبرها از پرونده ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی

آخرین خبرها از پرونده ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 5 تير 1401 - 16:02

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آموس هوکشتاین فرستاده آمریکا در موضوع ترسیم مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با تیم مذاکره کننده تل آویو، گفتگو کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رای الیوم، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آموس هوکشتاین فرستاده آمریکا در موضوع ترسیم مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.

رسانه صهیونیستی کان به نقل از منابع آگاه در رژیم صهیونیستی گزارش داد که هوکشتاین با تیم گفتگوکننده اسرائیلی درباره ترسیم مرز آبی میان طرفین دیدار کرده است.

در این دیدار پیشنهاد ارائه شده از سوی لبنان درباره حل مشکل با اسرائیل در زمینه ترسیم مرز آبی به دنبال تنش موجود میان طرفین به دنبال شروع اقدامات تل آویو در زمینه حفاری از میدان گازی کاریش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

تیم گفتگو کننده رژیم صهیونیستی از نتایج سفر اخیر هوکشتاین به بیروت و دیدارهای او با مقامات لبنانی آگاه شده است.

این رسانه صهیونیست در ادامه گزارش خود آورده است که هم رژیم صهیونیستی و هم آمریکا خواهان حل و فصل سریع این پرونده در آینده نزدیک هستند

شاوول حوریف تحلیلگر صهیونیست مرکز مطالعات و استراتژی وابسته به دانشگاه حیفا گفت: بحث از نزاع عادی میان لبنان و اسرائیل نیست بلکه بحث تهدید راهبردی است. اظهارنظرهایی که میان طرفین رد و بدل می شود، گواهی دهنده خیر نیست و سرانجامی ندارد.

گفتنی است که به تازگی شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه میان لبنان و فلسطین اشغالی را از تل‌آویو گرفته و در این چارچوب رژیم صهیونیستی از ورود یک کشتی حفاری به این میدان به منظور آماده سازی برای شروع اکتشاف گاز در آن خبر داده است که با اعتراض لبنانی‌ها همراه بود.

پربیننده ترین خبرها