عرنوس در دیدار با دکتر جبلی:

یکپارچه سازی تلاش ها در عرصه رسانه ای، دروغ پراکنی ها را برملا می کند

دوشنبه 6 تير 1401 - 19:20

نخست وزیر سوریه تاکید کرد که جنگ رسانه ای علیه سوریه که مشتمل بر تحرکات دروغ پراکنی و جعل حقایق است، در واقع یکی از اشکال جنگ تروریستی و اقتصادی است که چندین سال است سوریه با آن مواجه است.

العالم ـ سوریه

حسین عرنوس در دیدار امروز با دکتر پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه خواستار یکپارچه کردن تلاش های نهادهای رسانه ای دو کشور شد تا دروغ پراکنی های برخی رسانه ها برای همگان آشکار گردد و افکار عمومی دو کشور از واقعیت حوادث و اوضاع در عرصه منطقه ای و بین المللی مطلع شوند.

وی افزود: تبادل هیات های اقتصادی و علمی و فرهنگی و رسانه ای میان سوریه و ایران در واقع تجسم اراده و خواست رهبران دو کشور در حمایت و توسعه روابط دوجانبه در عرصه های مختلف است.

نخست وزیر سوریه با اشاره به فداکاری های بیشمار رسانه ملی سوریه خاطرنشان کرد که رسانه ملی سوریه همواره در تمام نبردها در کنار ارتش سوریه حضور داشت و پیروزیهای ارتش را به گوش جهانیان رساند و در این راه شهدای بسیاری از دست داد.

دکتر پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیمای ایران نیز به نوبه خود پیروزی های سوریه در مقابله با تروریسم و نیز آزادی بسیاری از مناطق به لطف تلاش های ارتش و ملت سوریه و رهبری این کشور را تبریک گفت و افزود: فشارها و محاصره اقتصادی ظالمانه علیه سوریه در واقع به سبب پیروزی های میدانی این کشور و شکست دشمنان است.

وی بر اهمیت همکاری های مستحکم به منظور مقابله با جنگ های تبلیغاتی علیه دو کشور و مستند کردن دلاوری ها و رشادت های شهیدان تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت هماهنگی و تقویت همکاری بین سازمان رادیو و تلویزیون سوریه و سازمان صدا و سیمای ایران و بهره مندی از تجربیات ایران در زمینه آموزش کادر انسانی، پشتیبانی فنی و انجام پروژه‌های مشترک مشتمل بر تولید فیلم‌های سینمایی که به احیای تبادل فرهنگی و تقویت روابط اجتماعی و همکاری‌های اقتصادی بینجامد، تاکید کردند.

در این دیدار پطرس حلاق وزیر اطلاع رسانی و قیس محمد خضر دبیرکل ریاست شورای وزیران و فادی خلیل رییس هیات برنامه ریزی و همکاری بین المللی و جبیب سلمان مدیر کل رادیو و تلویزیون و مهدی سبحانی سفیر ایران در دمشق حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها