۴۹ زندانی در شورش زندانی در کلمبیا جان باختند

۴۹ زندانی در شورش زندانی در کلمبیا جان باختند
سه شنبه 7 تير 1401 - 20:55

رئیس آژانس ملی زندان های کلمبیا روز سه شنبه اعلام کرد ۴۹ زندانی در جریان شورش شبانه در زندانی در شهر تولوآ واقع در جنوب غربی این کشور جان باختند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال «تیتو کاستلانوس» رئیس سازمان تعزیرات و زندان های کلمبیا گفت: این یک حادثه غم انگیز و فاجعه بار است. وی مجموع زندانیان در این زندان را یک هزار و ۲۶۷ نفر اعلام کرد.

هنوز علت وقوع شورش شبانه در این زندان مشخص نشده است. «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا که در سفری به پرتغال به سر می برد، در صفحه توئیتر خود گفت که این حادثه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه در زندان، تاکید کرد دستور لازم برای انجام تحقیقات در مورد این حادثه که امکان راستی آزمایی آن را فراهم می کند، داده است.

کلمبیا شماری از زندانیان را در جریان همه گیری کرونا و پس از کشته شدن دهها زندانی در اعتراض های سال ۲۰۲۰ به شلوغی زندان ها و نبود ارائه خدمات به زندانیان، آزاد کرد.

طی سال گذشته، صدها زندانی در زندان های اکوادور در همسایگی کلمبیا جان باختند در جریان حوادثی که به گفته دولت اکوادور ناشی از خشونت مرتبط با رقابت کارتل های مواد مخدر بود و دولت نتوانست آن را سرکوب کند.

اکوادور که بین کلمبیا و پرو، دو کشور بزرگ تولیدکننده کوکائین در جهان قرار دارد، به دلیل خط ساحلی طولانی اقیانوس آرام و ناوگان بزرگ کشتیرانی و ماهیگیری، یک مسیر استراتژیک قاچاق محسوب می شود.

در چهار ماه اول سال جاری، مقامات اکوادور ۸۵ تن کوکائین کشف کردند که دو برابر میزان کشف شده در سال گذشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها