رویکرد نیروهای مقاومت؛ بهترین پاسخ به رژیم اشغالگر

رویکرد نیروهای مقاومت؛ بهترین پاسخ به رژیم اشغالگر
سه شنبه 7 تير 1401 - 22:39

حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، برای همه کشورها و ملت‌ها چه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، چه در کشورهای همسایه چه در جولان اشغالی سوریه، شوم بوده و خواهد بود.

العالم درگوشی

آخرین حمله صهیونیست ها؛ حمله روز دوشنبه نیروهای اشغالگر اسرائیلی به یک گشتی صهیونیستی متشکل از ۲۰ نظامی به محور تله العباد در شرق منطقه حولا بخش مرجعیون در جنوب لبنان بود بدون اینکه خط آبی نقض شود.

نیروهای اسرائیلی توسط یک تانک مرکاوا مستقر در تله العباد محافظت می شدند که با پرواز یک هواپیمای شناسایی بدون سرنشین اسرائیلی "MK" در آسمان منطقه همزمان بود، در حالی که تانک مرکاوا برای حمایت از متجاوزان در پشت یک سنگر خاکی مستقر شده بود.

بر اساس گزارش‌ها از جنوب لبنان، یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی حریم هوایی لبنان را بر فراز مزارع شبعا نقض کرد و پروازهای شناسایی را در ارتفاع متوسط بر فراز مناطق حاصبیا و العرقوب تا دامنه‌های غربی کوه های شیخ و الوسطانی خراج منطقه شعبا انجام داد.

این اولین بار نیست که نظامیان اشغالگر اسرائیل در سرزمین های اشغالی چه در لبنان و چه در آن سوی جولان سوریه و چه در نوار مرزی سرزمین های اشغالی فلسطین جمع می شوند که نشان از وحشت و نگرانی این رژیم دارد.

نظامیان صهیونیست 14 ژانویه،سعی کردند تعدادی از کشاورزان لبنانی را هنگام برداشت گندم در زمین های خود در دشت مرجعیون در جنوب لبنان ترور کنند، سربازان صهیونیست از کشاورزان خواستند که آنجا را ترک کنند و آنها را تهدید به تیراندازی کردند. در حالی که می دانستند هیچ یک از کشاورزان از خط آبی عبور نکرده است.

هدف قرار دادن کشاورزان لبنانی توسط رژیم صهیونیستی تنها به غیرنظامیان دشت مرجعیون یا تنها به هدف قرار دادن کشاورزان سوری جولان اشغالی سوریه با جلوگیری از فروش محصولات کشاورزی و ایجاد موانع در مسیر بازاریابی آنها به ویژه گیلاس در منطقه محدود نمی شود. بلکه سیاست شکست خورده ای است که عامدانه در صدد گرفتن آزادی های سرزمین های نزدیک به فلسطین اشغالی یا حتی داخل آن است که اخیرا ، به ویژه جمعه گذشته، با حمله وحشیانه، آشکار و بی سابقه به مقدسات مساجد مسلمانان در سرزمین های اشغالی فلسطین اتفاق افتاد

در جولان اشغالی سوریه و با وجود حضور نیروهای ناظر سازمان ملل متحد، در 27 اوت 2014، نیروهای اشغالگر گذرگاه قنیطره را که تنها گذرگاه ارتباطی اهالی جولان اشغالی با سرزمین مادری خود، سوریه است، بستند.

این اقدامات در واقع تلاش‌های مذبوحانه ای برای تضعیف فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سوری‌ها و به یک دلیل پایبندی مردم این مناطق به سرزمین‌هایشان و اصرار بر دفاع از آن است.

اهالی جولان اشغالی در چهل و هشتمین سالگرد برافراشتن پرچم سوریه در منطقه آزاد شده قنیطره ، دیروز دوشنبه بر عزم خود برای ادامه مبارزه تا آزادی آخرین وجب از خاک جولان اشغالی تاکید کردند.

دیروز نیز دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر موضع روسیه مبنی بر رد هرگونه تلاش اسرائیل برای تصرف جولان اشغالی سوریه، در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد روسیه حاکمیت اسراییل بر جولان سوریه را به رسمیت نمی شناسد ورژيم اشغالگر اسرائیل قصد دارد تا سال 2026 تعداد شهرک نشینان را در جولان اشغالی سوریه و کرانه باختری دو برابر کند

شایان ذکر است رژیم اشغالگر علاوه بر تشدید تجاوزات خود در کرانه باختری و قدس سال گذشته با ایجاد بیش از 12000 واحد مسکونی جدید و تخریب بیش از 1000 خانه فلسطینی موافقت کرد و نادیده گرفتن آن توسط جامعه بین الملل مثالی روشن بر دوگانگی استانداردهایی است که کشورهای غربی در برابر حقوق بشر در پیش گرفته اند.

یک گزارش بین‌المللی سال 2006 که شامل اسناد نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه (قوانین جنگ) توسط ارتش اشغالگر اسرائیل در لبنان بین 12 تا 27 ژوئیه 2006، علاوه بر حمله به قانا در 30 ژوئیه بود، بیان کرد که نیروهای اشغالگر در این دوره ، حدود 500 نفر که اکثرا غیرنظامی بودندرا کشتند و با حملات هوایی و بمباران تو\خانه ای خسارت های زیادی به غیر نظامیان زدند.

از سوی دیگر رویکرد مقاومت به وجود غیرقانونی این رژیم نامشروع بهترین پاسخ برای جلوگیری از جنایت و خونریزی است که جبهه عمل اسلامی لبنان دیروز دوشنبه بر آن تاکید کرد بنابراین گزینه ی راهبردی مقاومت؛ مقابله با دشمن صهیونیستی و پاسخ به همه ترورها، دستگیری ها، تعقیب ها و حملات است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها