عملیات استشهادی در قدس اشغالی؛ یک پلیس صهیونیست زخمی شد

عملیات استشهادی در قدس اشغالی؛ یک پلیس صهیونیست زخمی شد
سه شنبه 7 تير 1401 - 23:14

منابع خبری فلسطینی و عبری گزارش دادند که یک عملیات استشهادی در قدس اشغالی رخ داده و در پی آن، یک پلیس صهیونیست زخمی شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع محلی حاضر در شهر قدس اشغالی از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف مسجدالاقصی خبر دادند.

خبرگزاری شهاب به نقل از این منابع خبر داد که پس از تیراندازی، نظامیان اشغالگر صهیونیست، بخش قدیمی قدس اشغالی و مسجدالاقصی را بستند.

استشهادی

این منابع همچنین گفتند که نظامیان صهیونیست به محوطه مسجد «قبه الصخره» یورش بردند. نظامیان صهیونیست همچنین ورودی باب المجلس را هم بستند.

شهاب به نقل از منابع عبری خبر داد که در جریان یک عملیات با چاقو، یک پلیس صهیونیست زخمی شده است. در همین راستا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که یک جوان فلسطینی یک پلیس صهیونیست را در بخش قدیمی قدس زخمی کرده است و پا به فرار گذاشت. این در حالی است که عامل این عملیات، به داخل مسجدالاقصی فرار کرده است.

استشهادی

رژیم صهیونیستی در یک‌ سال گذشته شاهد موجی از ناامنیها بود. ناامنی‌ که پس از وقوع عملیات‌های مقاومتی در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمد از هر سطحی تاثیرگذارتر و تلخ‌تر بود؛ چرا که صهیونیست‌های شهرک‌نشین را با عمق خلاهای امنیتی و ناتوانی نظامیان اشغالگر روبه‌رو کرد.

ناامنی عمیق و گسترده‌ی سرزمین‌های اشغالی، یک‌سال تمام به روش هر سال، بر رژیم صهیونیستی حاکم بود؛ اما در ماه‌های اخیر آمار و تلفات ناشی از این عملیات های مقاومتی به حدی بالا بود که عملاً شهرک‌نشینان صهیونیست را به یک جهنم سه‌ماهه وارد کرد.

وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی فقط موردتوجه فلسطینیان و جنبش‌های مقاومت نبود؛ بلکه از رسانه‌های عبری و شهرک‌نشینان تا نظامیان و مقامات تل‌آویو همگی به شرایط حاد خود پی برده و اذعان نگرانی می‌کردند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وضعیت ضدامنیتی پیش آمده در ماه‌های اخیر را به رکورد تاریخی عملیات‌های استشهادی در فلسطین توصیف کردند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در پی افزایش عملیات‌های مقاومتی و هشدار جنش‌های مقاومت فلسطین، درباره بازگشت تل‌آویو به روزهای تاریک هشدار داد.

این رسانه در گزارشی اعلام کرد که ماه مارس جاری، میانگین تعداد عملیات‌های شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی، یک رکورد تاریخی را به ثبت رساندند؛ چرا که این آمار عملیات‌ها در مجموع یک ماه، ۱۶ عملیات شهادت‌طلبانه از سوی ۱۱ شهید فلسطینی بوده‌اند و منجر به کشته‌شدن ۱۱ شهرک‌نشین و زخمی‌شدن ۳۲ صهیونیست دیگر شده‌اند. به همین خاطر این عملیات‌ها به عنوان شدیدترین عملیات از زمان انتفاضه چاقو در سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شوند. مسئله‌ای که بار دیگر عجز و ضعف رژیم موقت صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن در توقف این عملیات‌ها را ثابت کرد

پربیننده ترین خبرها