تیراندازی به سمت شهرک‌نشینان در نابلس/ افسر ارشد اشغالگران و شماری از شهرک‌نشینان مجروح شدند

تیراندازی به سمت شهرک‌نشینان در نابلس/ افسر ارشد اشغالگران و شماری از شهرک‌نشینان مجروح شدند
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 07:52

مبارزان فلسطینی به سمت خودروی شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی که به مقبره حضرت یوسف (ع) در شرق نابلس یورش برده بودند، آتش گشودند.

العالم - فلسطین اشغالی

رادیو رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه گزارش داد که در تیراندازی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری، یک افسر عالی رتبه ارتش صهیونیستی و سه شهرک نشین زخمی شدند.

به گزارش این رادیو سرتیپ روعي تسفايگ "فرمانده تیپ سامره" (در شمال کرانه باختری)، در تیراندازی فلسطینیان به سمت صدها شهرک نشین زخمی شد.

طبق گزارش ها، به نظر می رسد این فرمانده نظامی صهیونیست بر اثر اصابت گلوله مبارزان فلسطینی، از ناحیه شکم مجروح و با بالگرد نظامی به بیمارستان منتقل شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی تایید کرد که فلسطینیان از راه دور و برای دقایق طولانی به سمت شهرک نشینان تیراندازی کردند. پس از این تیراندازی نیروهای امنیتی صهیونیست مجبور شدند 300 نفر از حدود 900 شهرک نشینی را که قصد داشتند در این هجوم مشارکت کنند، از محل تخلیه کنند.

این حمله در پی آن صورت گرفت که شهرک‌ نشینان تحت حفاظت نیروهای اشغالگر به منطقه مقبره یوسف یورش بردند.
چند دستگاه آمبولانس اسرائیلی شهرک نشینانی را که مجروح شده بودند، به مرکز ایست بازرسی بیت فوریک در شرق نابلس منتقل کردند.

1

سرتیپ روعی تسفایگ حدود یک ماه پیش مشهور شد یعنی هنگامی که عملیات حفاظت از اقدامات یهودی سازی مکانی را در شرق شهر نابلس فرماندهی می کرد.

وی در آغاز این عملیات که رسانه های اسرائیلی نیز حضور داشتند، دستور عملیات را این گونه قرائت کرد: « ما امروز همانند گذشتگانمان عمل می کنیم، آنگاه که سه روز پس از خروج از مصر در عید فصح جشن گرفتند. آنان نه همانند دزدان شب که همانند فرزندان پادشاهان جشن گرفتند. ما این گونه می توانیم بزرگی سرزمین و بزرگی ملت اسرائیل را بازگردانیم تا نیروهای ما حرکت به سوی شهر نابلس را آغاز کنند».

80

شهرک نشینان هر از چند گاهی با حمایت نیروهای رژیم اشغالگر به منطقه قبر یوسف در شهر نابلس یورش می برند تا مراسم تلمودی را انجام دهند.

اخبار تکمیلی:

9:40 | ارتش اشغالگر اعتراف کرد که «روی تسوایگ» فرمانده نیروهای اشغالگر منطقه نابلس و دیگر شهرک نشینان امشب بر اثر شلیک گلوله رزمندگان مقاومت تیپ نابلس در مقبره حضرت یوسف (ع) زخمی شده‌اند.

9:56 | هلال احمر فلسطین: بر اثر یورش نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان تندرو به فلسطینیان در مقبره یوسف نبی در نابلس ۶۴ فلسطینی از جمله شماری کودک زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

10:08 | "ایتمار بن غفیر" عضو تندرو کنست در واکنش به زخمی شدن این فرمانده اسرائیلی عنوان کرد که ارتش باید به تلافی آن، حداقل 10 فلسطینی را ترور می‌کرد.

10:30 | یک منبع نظامی در ارتش اشغالگر به وب‌سایت عبری والا با ابراز نگرانی از حادثه رخ داده در نابلس گفت: «آنچه در نابلس اتفاق افتاد خطرناک است»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها