واکنش مسکو به برنامه های گروه هفت برای محدود کردن قیمت نفت روسیه

واکنش مسکو به برنامه های گروه هفت برای محدود کردن قیمت نفت روسیه
جمعه 10 تير 1401 - 08:46

یک مقام ارشد دولت روسیه اعلام کرد که برنامه های گروه هفت برای محدود کردن قیمت نفت روسیه منجر به کسری در بازارهای جهانی و افزایش قیمت ها برای مصرف کنندگان اروپایی خواهد شد.

العالم - اروپا

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در مورد افزایش قیمت ها و کمبود در بازار هشدار داد و گفت: این تلاش دیگری برای مداخله در مکانیسم های بازار است که تنها می تواند به عدم تعادل بازار منجر شود.

نواک در ادامه افزود: به نظر من، این اقدامی است که علیه آنها انجام شده است، زیرا قبلاً بیش از یک بار اتفاق افتاده است.

واکنش روسیه در حالی عنوان می شود که رهبران کشورهای گروه هفت در نشست این هفته توافق کردند که روی سقف قیمتی نفت روسیه به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش درآمدهای کرملین در تلاش برای توقف تهاجم مسکو در اوکراین کار کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در حالی که غرب قبلاً در پاسخ به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین چندین لایه تحریم علیه این کشور اعمال کرده است، اما هدف قرار دادن صنعت نفت نشان دهنده بالاترین خطرات اقتصادی آنها تاکنون است.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، کشورهای اروپایی همچنین در تلاش برای کاهش مصرف خود از هیدروکربن های روسیه بوده اند و مسکو نیز تلاش کرده است که منابع انرژی خود را به آسیا هدایت کند.

پربیننده ترین خبرها