امدادرسانی به مصدومان زمین‌لرزه‌های هرمزگان/ هلال احمر هرمزگان: هیچ‌کس دیگر زیر آوار نیست/ افزایش تلفات به 5 فوتی، شمار مصدومان به 93 تن رسید/ آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده/ محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه بازگشایی شد/دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان/ آسیب ۶٠ درصدی خانه‌ها در منطقه سایه خوش

امدادرسانی به مصدومان زمین‌لرزه‌های هرمزگان/ هلال احمر هرمزگان: هیچ‌کس دیگر زیر آوار نیست/ افزایش تلفات به 5 فوتی، شمار مصدومان به 93 تن رسید/ آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده/ محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه بازگشایی شد/دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان/ آسیب ۶٠ درصدی خانه‌ها در منطقه سایه خوش
شنبه 11 تير 1401 - 07:48

به دنبال وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در استان هرمزگان، هلال احمر این استان اعلام کرد که به دنبال امدادرسانی های صورت گرفته، هیچکس دیگر زیر آوار زلزل نیست.

العالم ـ ایران

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون 5 کشته و 93 زخمی بر جا گذاشته است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان بامداد شنبه که در محل وقوع زلزله حضور یافته و ناظر بر کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله بندر خمیر است، افزود: مصدومین زلزله اخیر هرمزگان به بیمارستان های بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شدند، بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی اکثر آنها تخریب شده است.

بنابر این گزارش، از ساعت ۲.۲بامداد تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ . ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس را در برگرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

کانون اصلی زلزله در سایه خوش بندر خمیر بوده و دراین مدت قطعی آب و برق در این مناطق، تمام امکانات از جمله آمبولانس ، چادر و مواد غذایی برای امداد رسانی به این مناطق گسیل شده است.

به دنبال این زلزله، استاندار هرمزگان به همراه جمعی از مدیران استان برای بررسی آخرین وضعیت زلزله به بندرخمیر عزیمت کرده و گزارش ها از خسارت های زیاد ناشی از این زلزله حکایت دارد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: براساس گزارش های اعلامی برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده اما تمامی راه های ارتباطی برقرار است، آواربرداری و عملیات خدمات رسانی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به تعداد زلزله‌ها، کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده با کمک هلال احمر دایر خواهد شد. وی از مردم خواست در مناطق زلزله زده تردد نکنند. همچنین تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند، برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

امدادرسانی به مصدومان زمین‌لرزه‌های هرمزگان+ ویدیو

زلزلهسلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان در این باره گفت: به دنبال امدادرسانی های صورت گرفته هم اکنون هیچ‌کس دیگر زیر آوار نیست.

وی افزود: امدادرسانی انجام شده و در حال حاضر دیگر هیچ فردی زیر آوار نیست‌ و در حال توزیع اقلام و مایحتاج مردم هستیم.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان+ ویدیو

هرمزگان

خالدی سخنگوی سازمان اروژانس کشور در باره وضعیت مصدومان و حانباختگان زلزله هرمزگان گفت: در این زلزله تا کنون 5 نفر جان خود را از دست داده اند و شمار زخمی ها نیز به 39 نفر رسیده است.

لحظه وقوع پس‌لرزه در یکی از روستاهای هرمزگان+ ویدیو

زلزلهتا این ساعت حدود ۲۰ زلزله بزرگ و کوچک در هرمزگان طی کمتر از ۳ ساعت رخ داده است.

برپایی بیمارستان صحرایی در بیمارستان بندر خمیر + ویدیو

زلزلهمیرهاشم خواستارروز فرمانداربندر خمیر گفت: تیم های امدادی و عملیاتی از ساعت اولیه زلزله جهت کمک به مردم روستای سایه خوش اعزام شده و در محوطه بیمارستان نیاپور این شهرستان هم بیمارستان صحرایی ایجاد شده است.

وی افزود: از ساعت اولیه وقوع زلزله ، ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و تمام اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند که پس از هماهنگی با استانداری و فرمانداری لنگه تیم های امدادی و عملیاتی جهت کمک به مردم روستای سایه خوش به منطقه اعزام شدند.

از ساعات اولیه تیم هایی از هلال احمر و نیم پزشکی شبکه بهداشت و درمان در روستای سایه خوش حاضر و مشغول امداد رسانی می باشند.
نیرهای انتظامی و بسیج و سپاه نیز جهت تامین امنیت به منطقه اعزام شده اند، از شهرداران و صنایع همجوار شهرستان نیز خواسته شده ماشین آلات راهداری خود را به منطقه اعزام کنند.

درپی وقوع زلزله در بندر خمیر برای حفظ سلامت بیماران و مصدومان، بیمارستان نیاور این شهرستان تخلیه و تخت های آن در محوطه بیمارستان مستقر شده است.

تصاویر خسارات زلزله هرمزگان

تخریب منازل در روستای سایه خوش بندرلنگه + ویدیو

زلزله

تصاویری از مردم هرمزگان که در پی‌ زلزله شدید بامداد امروز (شنبه) و پس لرزه‌های متعدد پس از آن شب را بیرون از منازل مسکونی خود سپری کردند.

زلزله

انتقال مصدومان زلزله هرمزگان با بالگرد امدادی به بیمارستان+ویدیو

زلزله

رئیس جمعیت هلال احمر: امدادرسانی تا بازگشت آرامش به مناطق زلزله‌زده هرمزگان ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: عملیات امدادرسانی تا بازگشت آرامش به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تاکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله ‌زده و پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان را ضروری دانست.

در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست و جوی جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی، تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران در آماده باش کامل هستند. ده‌ها تیم عملیاتی و آنست نیز به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شدند.

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

برخی گزارش ها حاکی است که از بامداد امروز ۲۹ زمین‌لرزه‌ هرمزگان را لرزانده که این زمین‌لرزه‌ها تا کنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

بنابر گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ششمین زلزله بامداد امروز (شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱) در استان هرمزگان زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در ساعت سه و ۴۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه حوالی بندر خمیر و بندر لافت در استان هرمزگان به وقوع پیوست.

عکس های هوایی از منطقه زلزله‌زده مهران هرمزگان

دبیرکل هلال احمر: چادر ۷۰ درصد خانواده‌های زلزله‌زده نصب شده است

دبیرکل هلال احمر گفت: به دنبال وقوع زلزله بزرگ هرمزگان، دو بالگرد برای انتقال مصدومان در مناطق زلزله‌زده مستقر است.

وی افزود: همچنین ۶۰۰ چادرِ گروهی در منطقه برپا شده و چادر ۷۰ درصد مردم حادثه دیده نصب شده است. هزار بسته غذایی نیز ۷۲ ساعته هم تدارک دیده شده است. پیگیر تهیه کولر هستیم تا در چادرها نصب شود که دمای ۴۴ درجه‌ای هوا قابل تحمل شود.

شمار مصدومان زلزله هزمزگان به ۴۹ نفر افزایش یافت/ تعداد کشته شدگان ۵ نفر است

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر تعداد کشته شدگان ۵ نفر و تعداد مصدومان به ۴۹ نفر رسیده است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند.

وی افزود: ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد در منطقه حضور دارد، همچنین طی هماهنگی های انجام شده دانشگاه شیراز تجهیزات لازم را ارسال کرده است.

خالدی خاطرنشان کرد، تمام امکانات برای رسیدگی به وضعیت مجروحان بسیج شده است. مصدومان به بیمارستان های بندرلنگه و بندرخمیر اعزام شدند.

برپایی بیمارستان صحرایی در بیمارستان بندر خمیر

میرهاشم فرمانداربندر خمیر با بیان این که تیم های امدادی و عملیاتی از ساعت اولیه زلزله جهت کمک به مردم روستای سایه خوش اعزام شده اند گفت، در محوطه بیمارستان نیاپور این شهرستان بیمارستان صحرایی ایجاد شده است.

فرودگاه‌های هرمزگان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی

در همین حال ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اعلام کرد، هیچ گونه خسارتی به فرودگاه‌ها وارد نشده و فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است.

از سوی دیگر عباسی سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان در باره وضعیت برق در مناطق زلزله زده نیز گفت: برق ۲۵ تا ۳۰ روستای مناطق زلزله زده شهرستان بندرلنگه قطع است. پنج پست از مدار خارج شده بود که تاکنون، ۴ پست به مدار برگشته و یک پست همچنان از مدار خارج است.

وضعیت روستای سایه خوش استان هرمزگان بعد از وقوع زلزله+ویدیو
زلزله

محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه که در پی وقوع زمین لرزه شدید بامداد امروز (شنبه) دچار مشکل شده بود، بازگشایی شد.

مهرداد حسن زاده اظهار داشت: در این مسیر مشکلی برای تردد هم‌وطنان وجود ندارد، پل غار نیز ترمیم و مشکل تردد رفع شده است.

ویدیویی از ریزش کوه در جاده منتهی به بندرخمیر پس از زلزله

زلزله
وی همچنین از تلاش برای ترمیم چند پل در مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان خبرداد و افزود: تا زمان ترمیم این پل‌ها هم وطنان می‌توانند از مسیر جایگزین استفاده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مردم خواست از هرگونه زفت و آمد غیرضروری در مسیرهای یادشده برای سرعت بخشیدن عملیات امدادرسانی به مردم زلزله زده خودداری کنند.

۳۰۰ خانوار در چادرهای امدادی اسکان داده می شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان که در محل وقوع زلزله روستای سایه خوش بندر خمیر حضور دارد گفت: بعد از وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند که پس از پایان عملیات جستجو و نجات، کار توزیع اقلام زیستی بین زلزله زدگان آغاز شد.

مختار سلحشور افزود: هم اکنون کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله زدگان روستای سایه خوش بندرخمیر آغاز شده و قرار است ۳۰۰خانوار ضمن اسکان در چادرهای امدادی ، اقلام زیستی بویژه مواد اولیه وغذا بین آنان توزیع شود.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور دستور رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله در هرمزگان از رییس سازمان اورژانس کشور خواست جهت پیگیری وضعیت مصدومین زلزله به این استان سفر کند.

بنابر گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

وی گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندر لنگه اعزام شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این تماس تلفنی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان افزود: تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌های این دانشگاه به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.

آسیب ۵٠ تا ۶٠ درصدی خانه های روستای «سایه خوش» بر اثر زلزله‌ + ویدیو

زلزله

تصاویر هوایی از مناطق زلزله‌زده «سایه خوش»+ ویدیو

زلزلهسخنگوی سازمان اورژانس گفت: بر اثر وقوع زمین‌لرزه در منطقه سایه خوش هرمزگان ۵ نفر کشته شده اند و شمار مصدومان به ۸۴ نفر افزایش یافته است.

اورژانس گزارش داد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵٠ تا ۶٠ درصد از خانه‌ها دچار آسیب شده و با توجه به اسکان مصدومان و سایر افراد، به نظر نمی‌رسد که تعداد مصدومان افزایش پیدا کند.

راه‌اندازی قرارگاه جهادی در مناطق زلزله زده هرمزگان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به حادثه زلزله غرب استان هرمزگان، گفت: قرارگاه جهادی در این مناطق به منظور خدمت رسانی گروه‌های جهادی واکنش سریع و تخصصی راه اندازی شده است.

سردار محمد زهرایی با اشاره به تجربه بسیج برای انجام کار قرارگاهی، افزود: به منظور هماهنگی بین دستگاهی و عدم موازی کاری و انسجام در خدمت رسانی در مناطق زلزله زده این مدل رفتاری قرارگاهی در امداد و نجات بسیار موثر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این قرارگاه با توجه به میزان نیاز خدمت رسانی در دو سطح استانی و منطقه ای با حضور گروه های جهادی استان هرمزگان و استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد سایر ورود خواهند کرد.

زهرایی گفت: بسیج سازندگی و گروه های جهادی غرب استان در شهرستان های هرمزگان، بندرخمیر، بندرلنگه، و سایر شهرستان ها با تمامی امکانات و تجهیزات خود در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

وی ضمن تسلیت به خانواده های عزادار و نیز آرزوی سلامتی برای آسیب دیدگان این حادثه گفت: گروه های جهادی، بسیج و سپاه تا بازگشت کامل آرامش و فراهم شدن شرایط زندگی در کنار این هموطنان عزیز خواهند ماند.

افزایش مصدومان زلزله هرمزگان به ۹۳ نفر + ویدیو

زلزلهمجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در زلزله هرمزگان ۹۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند که الان فقط ۷ نفر آن‌ها بستری هستند و بقیه همگی درمان شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها