ممنوعیت‌ و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین حسینی(ع) اعلام شد

ممنوعیت‌ و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین حسینی(ع) اعلام شد
شنبه 11 تير 1401 - 12:29

ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره یک، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین را برای امسال اعلام کرد.

العالم - ایران

دربخشی از متن اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) آمده است با توجه به تاثیر شیوع بیماری کرونا طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مراسم راهپیمایی اربعین و با امعان نظر به اقدامات متعدد و گسترده ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در تمهید، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی، بهداشتی و خدماتی مناسب‌تر در قیاس با سنوات گذشته و قرار گرفتن اربعین امسال در فصل تابستان و شرایط خاص گرمای هوا ، وجود ریزگردها ، شیوع برخی بیماری‌ها و خطرات ابتلا به سویه‌های جدید کرونا و حساسیت حفظ سلامتی زوار به عنوان یکی از ملاحظات اصلی و اساسی برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از پیش مطرح شده است.

بر همین اساس و به منظور رعایت مسائل بهداشتی ، ملاحظات و الزامات و توصیه‌های پزشکی کمیته بهداشت و درمان اربعین در تمهید سفر ایمن و کم خطر برای تمامی زائران اربعین حسینی(ع)؛ موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می شود :

با توجه به هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک با دولت عراق، کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه‌های پیش رو تا ایام اربعین ، حداقل یک دز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند .

در این اطلاعیه آمده است: شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین امسال منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت سایر شرایط ثبت نامی اعم از الزام به بیمه و مندرج در آدرس Samah.haj.ir امکان‌پذیر خواهد بود و نحوه و چگونگی پیش ثبت نام از طریق کمیته اعزام اربعین(سازمان حج و زیارت) اطلاع رسانی خواهد شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی مدنظر کمیته بهداشت و درمان اربعین و همچنین ملاحظات امنیتی و قضایی نیز در این پیش ثبت نام اشاره شده است که از طریق سامانه سماح اطلاع رسانی و بارگذاری خواهد شد .

با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه های « وزارت بهداشت و ایران من و ... » موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائران حذف خواهند شد .

پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد نشد .

ایرنا

پربیننده ترین خبرها