تلاش آل سعود برای عادی سازی روابط پاکستان و رژیم صهیونیستی

تلاش آل سعود برای عادی سازی روابط پاکستان و رژیم صهیونیستی
شنبه 11 تير 1401 - 20:05

نوامبر گذشته عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان فاش کرد که کشورهای دوست به شدت اسلام آباد را تحت فشار قرار داده اند تا آن را به طرف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهند.

العالم – کشکول

عمران خان گفت که چنین مساله ای را نپذیرفته به این دلیل که فلسطینی ها آرمانی دارند که به خاطر آن مورد ظلم قرار گرفتند، حقوق شان سلب و حتی سرزمین شان غصب شده است.

مدت کوتاهی پس از آن عمران خان فاش کرد که به دلیل مخالفت با احداث پایگاه های آمریکا در پاکستان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تهدید شده است.

رسانه‌های آمریکایی، اسرائیلی و ارتجاع عربی کوشیدند سخنان عمران خان را تلاشی برای بسیج افکار عمومی پاکستان علیه برکناری اش از سوی پارلمان به نمایش بگذارند اما پایگاه اینترنتی انگلیسی میدل ایست آی اخیراً گزارشی منتشر کرد که درستی سخنان خان را ثابت کرد.

این گزارش فاش کرد که اظهارات عمران خان درباره وجود توطئه برای خلاص شدن از او با هدف هموار نمودن زمینه عادی سازی پاکستان با رژیم صهیونیستی، تشکیل دولتی که دستورات آمریکا را اجرا کند، دوری از روسیه و چین و نزدیک شدن به آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات درست بوده است.

این گزارش تایید کرد که سرنگونی عمران خان با توطئه آمریکایی، اسرائیلی و هندی انجام شد که ثابت می کند چرا گفتمان رسمی پاکستان در دولت شهباز شریف که نزدیک به عربستان و امارات است، تغییر کرد.

همزمان عده ای نیز معتقدند شانس عمران خان برای بازگشت به نخست وزیری بسیار اندک است به ویژه با توجه به عدم تمایل ارتش پاکستان به مداخله به نفع او آنهم پس از آنکه فرمانده ارتش بالاترین نشان عربستان سعودی را از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دریافت کرد.

اما مهمترین علت تلاش سعودی برای سوق دادن پاکستان به عادی سازی که میدل ایست آی به آن اشاره نکرده است، خارج نمودن عربستان سعودی از چالشی است که در صورت عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی دچار آن خواهد شد چرا که به باور آل سعود عادی سازی پاکستان به عنوان یک کشور اسلامی هسته ای مقدمه عادی سازی صهیونیستی سعودی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها