ائتلاف متجاوز سعودی این بار با دزدی دریایی آتش بس در یمن را نقض کرد

ائتلاف متجاوز سعودی این بار با دزدی دریایی آتش بس در یمن را نقض کرد
يکشنبه 12 تير 1401 - 11:59

سخنگوی شرکت نفت یمن در سخنانی بار دیگر از کارشکنی ائتلاف متجاوز عربی علی‌رغم توافق آتش‌بس و تداوم توقیف کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی یمن انتقاد کرد.

العالم_یمن

عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن وابسته به جنبش انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تداوم توقیف کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی، اظهار کرد: علی‌رغم آتش‌بس، اما سیاست متجاوزان در قبال یمنی‌ها تغییر نکرده است.

وی گفت: ائتلاف همچنان به اقدامات سابق خود و توقیف کشتی‌های یمنی حامل فراورده‌های نفتی ادامه می‌دهد.

المتوکل افزود: ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی همچنان دو کشتی نفتی حامل ۵۷ هزار و ۷۳۵ تن گازوئیل را توقیف کرده الست که به منزله دزدی دریایی است.

وی در این باره تصریح کرد: کشتی‌های نفتی توقیف شده تمامی مراحل از جمله بررسی و بازرسی از طریق مکانیسم بازرسی سازمان ملل متحد مستقر در جیبوتی (UNVIM) را انجام داده‌اند و مجوزهای بین‌المللی را دریافت کرده‌اند و مجوزهای دریافت شده مطابقت محموله با شروط بارنامه را تایید می‌کنند.

المتوکل ادامه داد: این اقدامات متجاوزان به منزله نقض اصول و قوانین مربوطه سازمان ملل متحد و مفاد کنوانسیون بین‌المللی حقوق بشر، قانون انسانی بین‌المللی، قانون منازعات مسلحانه و کلیه قوانین و آداب و رسوم است.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دوم ژوئن جاری از موافقت دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید دوباره آتش‌بس انسانی در یمن به مدت دو ماه دیگر خبر داده بود.

علی‌رغم اینکه انصارالله یمن در طول دوره آتش‌بس بر لزوم پایبندی طرف مقابل به شروط آتش‌بس تاکید کرده و از آنها خواسته بود طبق توافق اجازه دهد در راستای رفع نیازهای مردم یمن، کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بنادر این کشور شوند، اما نیروهای ائتلاف سعودی در طول دوره آتش‌بس انسانی در یمن نیز چندین کشتی را توقیف کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها