هشدار پهپادهای حزب الله به تل آویو

هشدار پهپادهای حزب الله به تل آویو
يکشنبه 12 تير 1401 - 14:51

نماینده پیشین لبنان در یادداشتی تاکید کرد: رژیم اشغالگر بداند بدون توافق با دولت لبنان قادر به استخراج نفت و گاز از میدان کاریش نخواهد بود.

العالم _ لبنان

نزیه منصور استاد حقوق بین الملل و عضو سابق مجلس نمایندگان لبنان از فراکسیون «وفاء» وابسته به مقاومت، پرواز پهپادهای مقاومت را بر فراز میدان گازی مورد مناقشه کاریش بسیار مهم دانست.

نزیه منصور گفت دشمن صهیونیستی اعتراف کرد که سه پهپاد متعلق به مقاومت اسلامی بر فراز میدان گازی مورد مناقشه کاریش پرواز کردند. دشمن اعلام کرد به کمک جنگنده و موشک های زمین به هوا با این سه پهپاد مقابله و آنها را سرنگون کرده است.

این نماینده پیشین لبنان افزود دبیر کل حزب الله پیشتر اعلام کرده بود که مانع این خواهد شد که دشمن از منطقه مورد مناقشه، نفت و گاز استخراج کند مگر پس از توافقی که طبق قوانین و مقررات بین المللی و ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، به تایید دولت لبنان برسد.

نزیه منصور تاکید کرد این پیامی واضح است که نیاز به تحلیل و تاویل ندارد و رژیم اشغالگر و کشورهای غرب و شرق و کسانی که پشت این رژیم هستند به ویژه دولت آمریکا باید این پیام را به خوبی درک کنند زیرا نه کشتی یونانی و نه ناوچه های آمریکایی و نه پیمان ناتو، هیچ کدام نمی توانند مانع عملیات نظامی به هرگونه تعرضی به حقوق نفتی و گازی لبنان شوند. در برابر واشنگتن یک گزینه وجود دارد و آن پایبندی دشمن به پذیرش پیشنهاد اخیر لبنان است، در غیر این صورت شرایط به سمتی خواهد رفت که پایان خوشی نخواهد داشت. حال سوال این است که آیا واشنگتن وتل آویو پیام این سه پهپاد را دریافت کرده اند یا خیر؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها