ترکیه، تسلیحات نظامی به حومه حلب فرستاد

ترکیه، تسلیحات نظامی به حومه حلب فرستاد
يکشنبه 12 تير 1401 - 19:44

یکی از رهبران شبه‌نظامیان سوری تحت حمایت ترکیه، اعلام کرد که تسلیحات نظامی ارتش ترکیه شامل تانک، توپخانه و نفربر، عصر جمعه و شنبه به خطوط تماس با منطقه تل رفعت در حومه شمالی حلب و جبهه منبج در شرق حلب ارسال شد.

العالم - سوریه

رهبر این گروه مسلح امروز در گفت وگو با خبرگزاری آلمان (دپ‌آ) گفت: دستورات فرماندهی برای بالا بردن آمادگی رزمی همه گروه‌ها در خطوط تماس با نیروهای دموکراتیک سوریه صادر شد

این سرکرده تروریستی، عملیات نظامی که ترکیه در شمال سوریه اجرا خواهد کرد را برق آسا و سریع دانست و گفت: می دانیم که بیشترنیروهای دموکراتیک سوریه عرب هستند و اینها در کنار هم خواهند ایستاد و خواهان رهایی از حاکمیت عناصر پ‌ک‌ک هستند. کاری که قسد انجام می دهد هیچ نفعی برایشان نخواهد داشت زیرا این مناطق از درون سقوط خواهند کرد.

د پ ا به نقل از منابعی از گروه‌های مخالف سوری که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: «ترکیه تمام شروط برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه، از مناطق تل رفعت و منبج در حومه شمالی و شرقی سوریه را انجام داده و احتمال آغاز عملیات نظامی در هر لحظه وجود دارد.»

به احتمال زیاد بعد از عید قربان که روز شنبه آینده است ترکیه عملیات خود را آغاز خواهد کرد، در حالی که برخی منابع ترکیه ای آغاز این عملیات را پس از اواسط ماه جاری و پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه تخمین می زنند.

ترکیه از ابتدای ماه گذشته اعلام کرد که این کشور و گروه‌های مسلح سوری وفادار به آن، مقدمات انجام عملیات نظامی در شمال سوریه را به بهانه ایجاد منطقه امن در عمق 30 کیلومتری مرزهای ترکیه سوریه آغاز کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها