روسیه حمله هوایی به سوریه را به شدت محکوم کرد

روسیه حمله هوایی به سوریه را به شدت محکوم کرد
سه شنبه 14 تير 1401 - 01:01

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه طی بیانیه‌ای حمله هوایی اخیر به سوریه را به شدت محکوم کرد.

العالم-سوریه

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه حمله هوایی بامداد شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه را غیرقابل قبول توصیف کرده و خواستار توقف بی قید و شرط این حملات شد.

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای درباره حمله هوایی اخیر به سوریه اعلام کرد: «ما شدیدا چنین اقدامات غیرمسئولانه را که حق حاکمیت سوریه و معیارهای اولیه قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، محکوم کرده و خواستار توقف بی قید و شرط آن هستیم».

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرده بود که «در تاریخ دوم جولای (11 تیرماه)، از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۶:۳۶، چهار جنگنده تاکتیکی اف-۱۶ اسرائیل از شرق دریای مدیترانه با چهار موشک هدایت شونده به اهدافی در استان طرطوس سوریه حمله کردند».

پیش از این خبرگزاری سانای سوریه گزارش داده بود که این حمله به مجروح شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن منجر شد و خسارت مالی نیز بر جا گذاشت.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها