سه کشته در تیراندازی پلیس مرزی ترکیه به پناهجویان افغانی

سه کشته در تیراندازی پلیس مرزی ترکیه به پناهجویان افغانی
سه شنبه 14 تير 1401 - 16:58

در تیراندازی نیروهای امنیتی ترکیه به سوی وسیله نقلیه حامل پناهجویان افغانستانی، ۳ پناهجو از جمله یک کودک و یک زن کشته شدند.

العالم - ترکیه

منابع خبری می‌گویند، در نتیجه تیراندازی نیروهای امنیتی ترکیه به وسیله نقلیه، حامل پناهجویان افغانستانی ۳ پناهجو از جمله یک کودک و یک زن کشته شدند.

منابع خبری همچنین تعداد تلفات این رویداد که در استان وان روی داده است را از ۷ تا ۱۲ نفر اعلام می‌کنند.

ترکیه در ماه‌های اخیر شرایط پذیرش پناهجویان را بسیار دشوار ساخته و گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که نیروهای امنیتی این کشور به سوی پناهجویان افغانستانی که «غیرقانونی» وارد خاک این کشور می‌شوند، مستقیماً تیراندازی می‌کنند.

بر اساس گزارش ۲۹ صفحه‌ای که دیده‌بان حقوق بشر که در ماه گذشته در این مورد منتشر کرد، پناهجویان افغان که در مرز زمینی یونان و ترکیه در رودخانه اوروس (Evros River) بازداشت شوند، در اکثر موارد از درخواست پناهندگی محروم و مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می‌گیرند.

در این گزارش تصریح شده بود که پلیس پس از بازداشت پناهجویان، دست به سرقت لباس، تلفن، پول و سایر دارایی‌های آنان می‌زنند.

این در حالی است که وضعیت پناهجویان افغان در اکثر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی بسیار شکننده بوده و در آخرین مورد، تظاهرات‌های زیادی در پاکستان، اندونزی برای رسیدگی به درخواست پناهندگی از سوی سازمان ملل شکل گرفته و آنان از تعهد شکنی کشورهای اروپایی شکایت دارند.

پربیننده ترین خبرها